رئیس سازمان تحقیقات نیروی دریایی ارتش خبر داد

تولید انبوه ناوشکن و ناوچه‌های موشک‌انداز و زیردریایی سنگین

رئیس سازمان تحقیقات و خودکفایی نیروی دریایی ارتش از ورود به عرصه طراحی و ساخت زیردریایی در کلاس سنگین و تولید انبوه ناوشکن و ناوچه‌های موشک‌انداز خبر داد و گفت: با استقرار در سواحل جنوب شرقی کشور تلاش می‌کنیم مناطق محروم ساحلی را آباد کنیم.
کد خبر: ۷۲۶۰۹۵
تولید انبوه ناوشکن و ناوچه‌های موشک‌انداز و زیردریایی سنگین

امیر دریادار، علی غلام‌زاده در‌ کارگاه تخصصی دریایی که در معاونت علمی و فناوری ریاست‏‌جمهوری تشکیل شد، اظهار داشت: ‌سازمان جهاد خودکفایی در نیروهای مسلح در سال 1362 تشکیل شد.

وی ادامه داد: تا قبل از انقلاب وابستگی‌هایی به خارجی‌ها از نظر آموزش و تجهیزات داشتیم اما در حال حاضر تمام افسرها فارغ‌التحصیل مراکز تخصصی خودمان هستند.

غلام‌زاده به خدمات جهاد خودکفایی در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود‌: در زمان جنگ تحمیلی با بکارگیری اهداف کاذب، 10 هزار کشتی را پشتیبانی و اسکورت کردیم.

رئیس سازمان تحقیقات و خودکفایی نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه از سال 1362 تا سال 1392 به مدت 30 سال بیش از 500 پروژه موفق را اجرا کردیم، گفت: هم اکنون در حال حرکت از سمت تولید محصولات نظامی به سمت تجاری سازی محصولات هستیم.

وی به توان بالای متخصصان داخلی در دستیابی به فناوری‌های نوین اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر ناوچه‌های موشک‌انداز و ناوشکن به تولید انبوه در داخل رسیده است که همه با تکیه بر توان داخلی بود.

رئیس سازمان تحقیقات و خودکفایی نیروی دریایی ارتش با تأکید بر به کارگیری تمام نیروهای متخصص داخلی، اظهار داشت: به عنوان مثال سکان ناوشکن جماران را یک بانوی متخصص ایرانی ساخت.

غلام‌زاده با بیان اینکه از سال گذشته به سمت تکنولوژی‌های نو گام برداشته‌ایم، اظهار داشت: در حال حاضر به دنبال رقابت در بازارهای جهانی هستیم.

رئیس سازمان تحقیقات و خودکفایی نیروی دریایی ارتش بیان کرد:‌ تا سال 1388 بیشترین فعالیت‌هایمان در ساخت ناوها و ناوشکن‌ها خلاصه می‌شد اما هم اکنون این دانش نهادینه شده است و در حال ساخت زیردریایی‌هایی با تناژهای مختلف هستیم.

وی با اشاره به توان داخل در تولید زیردریایی اظهار داشت: زیردریایی‌ها شامل کلاس سبک، نیمه سبک و سنگین هستند.

رئیس سازمان تحقیقات و خودکفایی نیروی دریایی ارتش ادامه داد:‌ در تولید زیردریایی‌های کلاس سبک به توانایی‌های لازم رسیده‌ایم ضمن آنکه در زیردریایی‌های فوق سنگین نیز تعمیرات اساسی، بازسازی و نگهداری را به صورت کامل انجام می‌دهیم.

غلام‌زاده با بیان اینکه وارد عرصه طراحی و ساخت کلاس سنگین و نیمه‌سنگین زیردریایی‌ها شده‌ایم، ‌افزود: زیردریایی فاتح به عنوان یک زیردریایی نیمه سنگین آذرماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس سازمان تحقیقات و خودکفایی نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه در سواحل جنوب شرقی کشور مستقر شده‌ایم، گفت:‌ حضور نیروهای نظامی در بنادر و سواحل برای حفظ امنیت و رونق اقتصادی منطقه الزامی است؛ در این راستا در مناطقی نظیر چابهار، رأس‌المیدان، کنارک، جاسک و برخی دیگر از شهرهای ساحلی مستقر شده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه سواحل جنوب کشور مورد غفلت واقع شده است، اظهار داشت: با توجه به دستور مقام معظم رهبری، آبادانی جاسک به نیروی دریایی سپرده شد.

رئیس سازمان تحقیقات و خودکفایی نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه در حال گسترش تعاملات با دولت هستیم، اظهار داشت:‌ رونق اقتصادی در درجه اول امنیت لازم دارد؛ امنیت جاسک را تامین کرده‌ایم و پروژه‌های بزرگی را در این شهر اجرا خواهیم کرد.غلام‌زاده با بیان اینکه با کمک دولت و انجمن مهندسی دریایی در حال بسط فرهنگ دریایی هستیم، افزود: متأسفانه از مزیت‌های گردشگری مناطقی نظیر چابهار،‌کنارک، جاسک استفاده نشده است.

وی با تأکید بر اینکه بازدارندگی بهتر از دفاع و حمله است، افزود: از همین منظر تلاش کرده‌ایم با دزدان دریایی حتی در دوردست‌ترین نقاط نیز مبارزه کنیم.

رئیس سازمان تحقیقات و خودکفایی نیروی دریایی ارتش اضافه کرد: با حضور در دریاهای آزاد اعلام قدرت می‌کنیم و این موجب می‌شود دشمن تفکر حمله را از سمت دریا از ذهن خود خارج کند.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها