ائتلاف عاجز است یا نمی‌خواهد؟!

کوبانی در آستانه سقوط

گروه تروریستی تکفیری داعش کنترل یک سوم شهر کوبانی - عین العرب - در سوریه را در دست گرفته‌ است این در حالی است که ائتلاف ضد داعش خود را عاجز از جلوگیری سقوط این شهر نشان می‌دهد.چندین کشور با رهبری آمریکا پشت این ائتلاف هستند اما علیرغم تبلیاغات گسترده و دارا بودن امکانات و تجهیزات نظامی پیشرفته تاکنون دستاوردی علیه داعش نداشته‌اند.
کد خبر: ۷۲۵۹۹۵
کوبانی در آستانه سقوط

به گزارش جام جم آنلاین مردم کرد عین العرب(کوبانی) چند روز است زیر شدیدترین حملات داعش قرار دارند اما نیروهای ائتلاف ضد داعش اقدامی علیه این گروه تروریستی تکفیری انجام نداده‌اند و تنها نیروهای مردمی همچنان مقابل حملات آنها ایستادگی می کنند.

وزیر خارجه انگلیس در تازه ترین موضعگیری خود اعلام کرده است که نمی‌توانیم از سقوط شهر کوبانی به دست داعش جلوگیری کنیم.

اوباما رئیس جمهور آمریکا هم در دیدار با فرماندهان ارتش آمریکا در پنتاگون گفت: پیروزی بر داعش کار آسانی نیست، اما ائتلاف بین المللی می تواند با این گروه در عراق و سوریه مقابله کند.

وزیر خارجه ترکیه «مولود چاووش اوغلو» نیز که کشورش نسبت به فاجعه انسانی کوبانی بی توجه است گفت: اینکه ارتش ما باید به طور یک‌جانبه در منطقه کوبانی سوریه برای مبارزه با داعش عملیات زمینی انجام دهد، انتظار غیر واقع‌بینانه‌ای است.

در واقع همه چیز دست به دست هم داده‌اند تا شهر عین العرب سوریه به دست داعش سقوط کند.

رویترز در خبری مدعی شد که تروریست‌های داعش شب چهارشنبه حمله تازه‌ای را به کوبانی (عین‌العرب) آغاز کردند.مدافعان این شهر که از نظر تسلیحاتی ضعیف‌تر از داعش هستند گفتند: تروریست‌های داعش وارد دو بخش از این شهر کردنشین شده‌اند.

با این حال، تانک‌های ترکیه اندکی آن‌طرف‌تر در آن سوی مرز ناظر این گلوله‌باران هستند.

آسیا عبدالله، رئیس حزب اتحادیه دموکراتیک که مهم‌ترین گروه کردهای سوریه در دفاع از این منطقه است گفت: نیروهای داعش با کمک تسلیحات سنگین شامل تانک وارد این شهر شدند.

وی افزود: افراد غیرنظامی در درگیری‌های شدید این بخش از شهر کشته شده‌اند.

ائتلاف ضد داعش که با رهبری آمریکا و با همراهی برخی کشورهای منطقه از جمله عربستان، امارات و برخی کشورهای غربی شکل گرفته است تنها به چند حمله هوایی علیه داعش در سوریه و عراق بسنده کرده که تاکنون هیچ دستاوردی هم نداشته است.

بیشتر این حملات مواضع نیروهای عراقی و سوریه‌ای را هدف قرار داده و حتی تأسیسات این کشورها از بمبماران هوایی مصون نبوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
هوشنگ
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
۰
۰
سلام چرا ارتش سوریه و نیروی هوایی سوریه وارد عمل نمی شود؟
م آذری
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
۰
۰
چرا ایران كاری نمیكند مگر ما مسلمان نیستیم تقصیر كودكان و زنان در كوبانی چیست ای دولت مردان كاری بكنید والا فاجعه‌ای بزرگ در كوبانی رقم میخورد
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها