رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:

بودجه آینده کشور با نگاه حمایتی به اقتصاد روستا

رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تصمیم گیری در زمینه اقتصاد روستا و کشاورزی به عزمی ملی نیاز دارد گفت: باید مطالعات جامعی در این زمینه صورت گیرد و در بودجه سال آینده نیز مجلس با دید حمایتی به این موضوع خواهد نگریست.
کد خبر: ۷۲۴۹۵۴
بودجه آینده کشور با نگاه حمایتی به اقتصاد روستا

علی لاریجانی عصر روز دوشنبه در مراسم گرامیداشت روز ملی دامپزشکی با بیان این مطلب افزود: باید در سطح ملی به موضوع توسعه روستا و چرخه کشاورزی توجه کنیم و در عین حال نیز بانک باید تسهیلات مناسبی به روستاییان اعطا کند.

وی با بیان اینکه موضوع امنیت غذایی در کشور بسیار مهم است گفت: برای بالا بردن بهره وری در این زمینه، دچار مشکلاتی هستیم که باید به آن توجه کرد.

رییس قوه مقننه با بیان اینکه موضوع بهداشت و سلامت در کشور، موضوعی عام و به هم مرتبط است تصریح کرد : از نظر اقتصادی موضوع مناسبی در بهداشت و دامپزشکی نداریم و برخی دوستان دامپزشک که با من تماس می گیرند چون چرخه اقتصادی پررونقی ندارند خواهان کمک های مجلس در این زمینه هستند.

وی با اشاره به اوضاع کشاورزی و دامداری منطقه گفت: در شرق کشور آلودگی های کشاورزی و دامی وجود دارد و در غرب نیز اوضاع دامی و کشاورزی رونق مناسبی ندارد.

لاریجانی با تایید سخنان وزیر جهاد کشاورزی درباره توجه و نظارت بیشتر بر مراودات دارویی و دامی با کشورهای همسایه گفت: کشور ما قابلیت این موضوع را دارد که روی پای خود بایستد و شاید تاکید رهبر معظم انقلاب درباره اقتصاد مقاومتی به همین دلیل است که باید به خودکفایی برسیم .

وی ادامه داد: باید برای رسیدن به خودکفایی از کشاورزی حمایت کرد؛ البته این موضوع نیز طبیعی است که چرخه کشاورزی با سایر بخش ها قابلیت رقابت ندارد اما عقل حکم می کند با توجه به وضعیت تحریم ها و بیماری ها و مشکلات کشورهای همسایه ، بر روی توان داخلی سرمایه گذاری کنیم.

نماینده مردم قم در مجلس تاکید کرد: اگر به خودکفایی در این زمینه برسیم می توانیم بخشی از مشکلات دامداری و کشاورزی از جمله انتقال بیماریهای مختلف دامی از کشورهای همسایه به داخل را کاهش دهیم.

لاریجانی درباره ورود محصولات دامی از دیگر کشورها نیز گفت: باید در این زمینه توجه بیشتری به خرج دهیم. من یادم هست چند سال پیش ورود دام زنده از شرق کشور به داخل آزاد شده بود و پس از مدتی تب برفکی در بین دام های داخلی شیوع پیدا کرد که باعث ضرر عمده ای به اقتصاد و کشاورزی ملی شد.

لاریجانی در ابتدای مراسم، از هفت قلم داروی مرتبط با بیماری های دامی، کیت الایزر جذبی تشخیص بیماری یون و یک قلم داروی واکسن تب برفکی رونمایی کرد.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها