در گفتگوی ویژه خبری مطرح شد

بانک ها به صنایع کوچک لطمه زدند

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی از اعمال تخفیف 50 درصدی واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی مناطق کم‌برخوردار خبر داد.
کد خبر: ۷۲۳۶۷۷

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمدعلی ابریشمی افزود: اخیرا نیز با دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت برای حمایت بیشتر از سرمایه‌گذاری در مناطق کم‌برخوردار، تا پایان امسال 10درصد تخفیف دیگر نیز علاوه بر تخفیف‌های قبلی، اعمال خواهد شد. او گفت: با دستور وزیر، برای واگذاری زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مناطق برخوردار نیز تخفیف 5 درصدی اعمال خواهد شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر حمایت از واحدهای دانش‌بنیان با هدف تجاری‌سازی ایده‌ها و اختراعات اظهار کرد: با راه‌اندازی مجتمع‌های فناوری و کسب و کار در شهرک‌های صنعتی، زمینه استقرار و حمایت از این واحدها فراهم شده است.

ابریشمی از استقرار رایگان واحدهای دانش‌بنیان در مجتمع‌های فناوری شهرک‌های صنعتی به مدت یک سال خبر داد و گفت: در زمینه اجرای طرح‌های توسعه و ایجاد واحدهای دانش‌بنیان نیز حداکثر تخفیف‌ها اعمال می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به عزم دولت به منظور فعال کردن طرح‌های نیمه تمام و راکد صنعتی اظهار کرد: برنامه جدید و سیاست دولت به منظور اختصاص تسهیلات برای فعال کردن این طرح‌ها آغاز شده است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی، سهم این شهرک‌ها از این تسهیلات را حدود20 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: امیدواریم با اختصاص این تسهیلات شاهد بهره‌برداری از طرح‌های نیمه‌تمام و فعال کردن ظرفیت‌های غیرفعال واحدهای راکد باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها