رییس پلیس فتای فرماندهی انتظامی تهران بزرگ ظهر امروز از دستگیری اعضای سه نفره یک باند کلاهبرداری در فضای مجازی و ماهواره ای خبر داد.
کد خبر: ۷۲۳۴۵۱
انهدام باند کلاهبرداران در فضای مجازی و ماهواره ای در تهران

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ محمدمهدی کاکوان، رییس پلیس فتای فرماندهی انتظامی تهران بزرگ گفت: طی تحقیقات انجام شده از سوی ماموران پلیس فتای پایتخت مشخص شد که فردی به نام «م» با همدستی 2 تن از دوستانش، ضمن ایجاد یک حساب بانکی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان در قالب مسابقات تلفنی، پیامکی، ایمیلی و ماهواره ای می کند.

وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع پرونده در اختیار تیم های عملیاتی قرار گرفت و ماموران پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ تحقیقات خود را در این زمینه گسترده تر کردند تا اینکه دریافتند این متهمان پس از ارتباط با افراد معتاد آنها را مجاب می کنند که در بانک ها حساب باز کرده و کارت عابر بانک دریافت و در اختیارشان بگذارند.

سرهنگ کاکوان گفت:در ادامه متهمان با شهروندان تهرانی تماس گرفته و یا پیامک داده و آنها را به طرق مختلف وارد یک مسابقه پیامکی، تلفنی، ایمیلی و یا از طریق شبکه های ماهواره ای می کنند و در صورتی که شهروندان به این مسابقه پاسخ دهند کاربران را برنده اعلام کرده و عنوان می دارند که برنده شده اند و باید برای دریافت جایزه خود مبلغی بین 45 تا 48 هزار تومان را به شماره حساب های اعلام شده واریز کنند تا جایزه خود را دریافت کنند.

رییس پلیس فتای پایتخت افزود: زمانی که کاربران و شهروندان این مبلغ را واریز می کردند، هیچ گونه جایزه ای برای آنها ارسال نمی شد و متهمان با جمع آوری این وجوه به سود کلانی دست پیدا می کردند.

این مقام انتظامی گفت:با اقدامات انجام شده از سوی ماموران این یگان طی هفته گذشته 2 تن از متهمان این پرونده شناسایی شده و در عملیاتی ضربتی هر 2 بازداشت شدند که متعاقبا با تحقیقات انجام شده از سوی ماموران و راهنمایی متهمان بازداشت شده نفر سوم گروه که همان سردسته متهمان می باشد شب گذشته شناسایی و بازداشت شد.

سرهنگ کاکوان افزود:در بررسی های انجام شده مشخص شد که تا کنون 297 نفر به این روش پول به حساب متهمان واریز کرده اند و از آنجا که مبالغ دریافت شده زیاد نیست مالباختگان پیگیری قضائی انجام ندادند و به این ترتیب شکایتی هم در کار نبوده و به این طریق تا کنون حدود 14 میلیون تومان متهمان کلاهبرداری کرده اند.این متهمان با افتتاح حساب های متعدد در چند بانک اقدام به کلاهبرداری می کردند که تا کنون همه حساب های آنها شناسایی شده و مسدود می باشد.

رییس پلیس فتای فرماندهی انتظامی تهران بزرگ ضمن توصیه به شهروندان در زمان تماس کلاهبرداران اینترنتی، پیامکی، ماهواره ای و ایمیلی، گفت: شهروندان و کاربران اینترنت مراقب باشند که کلاهبرداران همیشه در کمین هستند که به طریق مختلف از کاربران، کلاهبرداری کنند و شهروندان در صورت شرکت در این گونه مسابقات حتما از اصالت شرکت ها، شماره حساب های اعلام شده و همچنین شماره تماس های اعلامی اطمینان حاصل کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها