آموزش‌های پیش از ازدواج جدی گرفته نمی‌شود

یکی از مشکلات اصلی حوزه ازدواج همسرگزینی است، زیرا ضعف در این مساله سبب شده 50 درصد طلاق‌های کشور در سال اول زندگی مشترک ثبت شود، افزون بر این از هر سه ازدواج در تهران و البرز یکی به طلاق ختم می‌شود و کارشناسان بارها هشدار داده‌اند که 60 درصد از طلاق‌ها به دلیل انتخاب نادرست اتفاق می‌افتد.
کد خبر: ۷۲۱۸۵۶

بنابراین باید تاکید کرد جوانان روش زندگی کردن را بدرستی یاد نمی‌گیرند، این مساله سبب گسترش طلاق در کشور و ترس برخی جوانان از ازدواج شده، زیرا آنها وقتی می‌بینند زندگی مشترک دوستان یا اقوامشان خیلی زود به بن‌بست می‌رسد، نسبت به ازدواج و تشکیل خانواده دلسرد می‌شوند.

با توجه به این که 60 درصد طلاق‌ها به دلیل انتخاب نادرست در کشور ثبت شده می‌توان نتیجه گرفت​ شرایط در کشور به شکلی است که جوانان نمی‌توانند بخوبی شناخت کاملی از یکدیگر پیدا کنند.

با تغییر یافتن سبک زندگی اکنون روابط درون خانواده و برون خانواده دستخوش تغییر و آسیب شده است به همین علت جوانان قادر نیستند اطلاعاتی از یکدیگر به دست بیاورند تا مدتی قبل خانواده‌ها قبل از ازدواج درباره یکدیگر براحتی تحقیق کرده و از خصوصیات رفتاری یکدیگر باخبر می‌شدند، ولی اکنون با رواج آپارتمان‌نشینی و بی‌خبری همسایه‌ها نسبت به هم نمی‌توان با تحقیق از همسایه‌ها اطلاعات مناسبی به دست آورد.

این شرایط سبب شد زوج‌های جوان بیشتر در محل تحصیل یا کار با یکدیگر برخورد داشته و آشنا شوند، ولی نکته اینجاست ​ در چنین محل‌هایی نمی‌توان به شناخت کامل از فرد دست پیدا کرد، چون اشخاص در این محیط‌ها شخصیت واقعی خود را معمولا پنهان کرده و ظاهرسازی می‌کنند.

باید تاکید کرد ​ برای رسیدن به شناخت کافی باید معدل رفتار فرد در خانواده بررسی شود، چون به اعتقاد کارشناسان حوزه ازدواج خانواده رفتار فرد با اعضای خانواده برخلاف دوستان و همکاران واقعی است.

بنابراین برای به دست آوردن چنین شناختی خانواده‌ها پیش از ازدواج باید رفت و آمد بیشتری با یکدیگر داشته باشند، کارشناسان در چنین مواردی توصیه می‌کنند ​ چنانچه شرایط آن مهیا باشد خانواده‌ها قبل از ازدواج با یکدیگر رفت و آمد کرده و حتی به مسافرت بروند.

نکته دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد، مراجعه جوانان به مشاوره و انجام آزمون‌های روان‌شناسی است، زیرا به این شکل زوج‌های جوان می‌توانند شناخت بهتری از یکدیگر پیدا کنند، این در حالی است که بزرگان فامیل نیز با تجربه‌ای که دارند قادرند راهنمای زوج‌های جوان باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها