جام جم ورزشی: رئیس کمیته نظارت، بازرسی و ارزشیابی سازمان لیگ گفت: همان بهتر که علی کریمی در هیچ کلاس مربیگری‌ای شرکت نکرده است زیرا دوره مربیگری در ایران فایده‌ای ندارد.
کد خبر: ۷۲۱۷۹۶
حجت الاسلام علیپور: دوره مربیگری در ایران را قبول ندارم

حجت‌الاسلام علیرضا علیپور در مورد انتقاد برخی از مربیان در مورد انتخاب علی کریمی به عنوان دستیار کی‌روش در حالی که او هیچ دوره مربیگری‌ای را طی نکرده است گفت: به عقیده من اکنون که هزینه‌های زیادی برای جذب کی‌روش کرده‌ایم این رویه که برخی از چهره‌های سرشناس فوتبال در کنار او قرار بگیرند تا از آموخته‌هایش استفاده کنند می‌تواند بهترین استفاده برای فوتبال ایران باشد.

وی ادامه داد: این هزینه‌ برای کی‌روش با این هزینه می‌تواند تبدیل به سرمایه برای فوتبال ایران شود. کریمی که یکی از بازیکنان بزرگ فوتبال ایران است اکنون می‌تواند در جمع کادر فنی تیم ملی حضور داشته باشد.

وی ادامه داد: حضور در کنار کی‌روش و کادر فنی تیم ملی باعث می‌شود که او با مراحل مختلف برنامه‌ریزی فرآیند اجرایی، بدنسازی و تمرینات تاکتیکی و ... به طور عملی آشنا شود. از علی کریمی می‌خواهم از این فرصت طلایی نهایت استفاده را ببرد و از فدراسیون فوتبال هم می‌خواهم که با هماهنگی یک نفر دیگر را هم در کنار کی‌روش قرار دهد تا پس از یک سال ما شاهد داشتن دو مربی خیلی خوب در سطح ملی باشیم.

علیپور با اشاره به دوره‌های مربیگری در فوتبال ایران عنوان کرد: شخصا فرآیند کلاس‌های مربیگری و دوره‌های مربیگری در فوتبال ایران را اصلا قبول ندارم البته برای کمیته آموزش و همه مربیان ایرانی احترام فراوانی قائل هستم اما چرخه آموزش مربیگری در ایران معیوب است. من با وحید هاشمیان صحبت کردم او در مورد دوره مربیگری در آلمان به من گفت 10 تا 11 ماه طول می‌کشد تا یک دوره مربیگری در آلمان به پایان برسد که همانجا من به کفاشیان پیشنهاد دادم اگر قرار است کمیته آموزشی فدراسیون فوتبال دوره مربیگری برگزار کند از تجارب هاشمیان استفاده کند. هاشمیان که سال‌ها در فوتبال ملی ما بازی کرده و در تیم‌هایی مثل بایرمونیخ هم حضور داشته پس از گذراندن مراحل سخت و سنگین مجوز ورود به دوره مربیگری در آلمان را پیدا کرده است و این دوره 10 تا 11 ماه طول می‌کشد درحالی‌که در ایران دوره مربیگری یک تا دو هفته است و چند مدرس خارجی هم می‌آیند و برخی از مربیان در این کلاس حاضر می‌شوند و برخی هم حاضر نمی‌شوند بنابراین اگر برخی از مربیان ما از علی کریمی ایراد می‌گیرند که بدون دوره مربیگری دستیار کی‌روش شده باید بگویم همان بهتر که علی کریمی چنین دوره‌های آموزش مربیگری را طی نکرده است البته من برای کمیته آموزش احترام زیادی قائل هستم و به همه مربیان ایرانی هم که مدارج مربیگری را طی کرده‌اند و بسیار هم باشخصیت هستند احترام قائلم.

وی ادامه داد: با این حال اکنون شاهد هستیم که در فوتبال ایران چند صد مربی با درجه A داریم و شاید تعداد مربیان ما در این سطح با تعداد مربیان بخشی از قاره اروپا هم برابری کند و از آن هم بیشتر باشد اما سوال اینجاست اگر ما واقعا این همه مربیان خوب داریم چرا فوتبال ما شرایطش اینگونه است. آیا جز این است که این شیوه کلاس مربیگری باعث عدم ارتقاء و عدم توسعه و رشد فوتبال می‌شود و نشانگر چرخه معیوب مربیگری در فوتبال ایران است؟(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
علی اس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
۰
۰
این اقا مگه اخراج نشده بود ؟

نیازمندی ها