یک خبرگزاری آمریکایی از احتمال تعدیل مواضع آمریکا در مذاکرات هسته‌ای با ایران خبر داد.
کد خبر: ۷۲۱۳۳۶
پیشنهاد جدید هسته‌ای آمریکا به ایران

به گزارش خبر گزاری آمریکایی «آسوشیتد‌پرس»، آمریکا درصدد ارائه پیشنهادهای جدید و نرم کردن لحن خود در مذاکرات هسته‌ای با ایران است.

بنابر این گزارش،آمریکا درصدد ارائه پیشنهاد جدید به ایران مبنی بر حفظ نزدیک به نیمی از پروژه‌های اتمی خود و جایگزینی آن‌ها با مواردی که ممکن است در ساخت جنگ‌افزارهای هسته‌ای به کار رود ،می‌باشد.

۲ منبع دیپلماتیک با اعلام این خبر به آسوشیتدپرس اظهار داشتند: این پیشنهاد روز گذشته، پنجشنبه به دنبال چند ماه مذاکره بین ایران و گروه موسوم به« ۱+۵» مطرح شده است.

۲ دیپلمات مطلع در این زمینه گفته اند که در این پیشنهاد بیش از نیمی از برنامه‌های اتمی ایران حفظ خواهد شد.

در طرح پیشنهادی جدید آمریکا این امکان به ایران داده خواهد شد تا ۴۵۰۰ سانتریفیوژ خود را حفظ کند اما در عین حال از میزان گاز اورانیوم مورد نیاز سانتریفیوژها که یک سال از تهیه آن‌ها زمان گذشته و ممکن است در ساخت کلاهک‌های اتمی به کار رود، کاسته می‌شود.

همچنین در این پیشنهاد جدید زمان کافی به بازرسان برای دسترسی به هرگونه از فعالیت‌های اتمی ایران ارائه خواهد شد.

به گزارش آسوشیتد‌پرس، این دیپلمات‌ها تاکید کردند که این پیشنهاد یکی از چند نمونه مباحث صورت گرفته بین اعضای گروه ۱+ ۵ می‌باشد که تاکنون به ایران ارائه نشده است.

ایده دیگر نیز بر این اساس است که به ایران امکان حفظ ۱۵۰۰ سانتریفیوژ داده می‌شود اما باید بسیاری از تاسیسات زیر ساختی حذف یا از بین برده شوند و در عین حال برنامه‌های اتمی ایران به حد نازلی برسد تا امکان تبدیل سریع آن به برنامه جهت ساخت بمب اتمی وجود نداشته باشد. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
۰
۰
كار به جائی رسیده كه آمریكا برای ما تصمیم میگیرد . ولی خوب برای خنده اشكالی ندارد و این تصمیمات برای .... خوبه .

نیازمندی ها