گروه تکفیری داعش در واکنش به حملات پهپادهای آمریکایی به سوریه به خبرگزاری رویترز اعلام کرد که این حملات را پاسخ می‌دهد.
کد خبر: ۷۲۰۳۹۷
واکنش داعش به حملات آمریکا

به گزارش خبرگزاری رویترز، یکی از رهبران گروه تکفیری داعش در واکنش به حملات پهپادهای آمریکایی به سوریه به خبرگزاری رویترز اعلام کرد که این حملات را پاسخ می‌دهیم.

وی عربستان سعودی را مقصر وقوع این حملات دانست و از این کشور به خاطر اجازه دادن به آمریکا برای چنین حملاتی انتقاد کرد.

آمادگی روحانی برای شرکت در مذاکرات هسته ای

خبرگزاری آلمان با انتشار خبری مدعی اعلام آمادگی حسن روحانی رئیس جمهور ایران برای شرکت در مذاکرات هسته ای شد.

به گزارش «انتخاب»، حسن روحانی اعلام کرده که در مذاکرات هسته‌ای این کشور با شش قدرت جهانی که در حال حاضر در نیویورک در جریان است، شرکت خواهد کرد.

براساس این گزارش، در صورت حضور روحانی در مذاکرات هسته ای، گفتگوها در سطح سران برگزار خواهد شد.

مذاکرات هسته ای ایران و پنج بعلاوه یک در نیویورک روز جمعه رسما کار خود را آغاز کرد. از آن زمان، دیدارهایی دو جانبه بین ایران و دیگر اعضای پنج بعلاوه یک، صورت گرفته است.

محمدجوادظریف و جان کری نیز روز شنبه با یکدیگر دیداری یک ساعته داشته و در مورد مسئله ی هسته ای به بحث و گفتگو پرداختند.

در جلسه راهبردی اصلاح طلبان چه گذشت

مرداد و شهریور امسال را می توان یک ماراتن سیاسی برای جبهه دوم خرداد جهت اتخاذ تصمیم گیری های کلان تشکیلاتی و نحوه نوسازی و بازسازی ساختار سیاسی آن دانست.

به گزارش مشرق، بر این اساس و به دنبال برگزاری جلسات راهبردی متعددی که به ریاست محمد خاتمی و با حضور سران احزاب و چهره های جبهه دوم خرداد برگزار شده است، سناریوهای متنوعی جهت چگونگی بازگشت به عرصه سیاسی کشور و فتح کرسی های مجلس آینده طراحی و به تصویب حاضران رسیده است.

به دنبال راهبرد انتخاب شده در این جلسات، دور جدید فعالیت های سیاسی و اجتماعی جبهه دوم خرداد جهت برون رفت از انسداد موجود با تشکیل ۳ حزب "اتحاد ملت ایران اسلامی" ، " جوانان اصلاح طلب ایران اسلامی" و"ندای ایرانیان" کلید خواهد خورد و محمد خاتمی به عنوان عنصر تصمیم ساز و پدر معنوی این سه تشکل جدید التاسیس، کار هدایت و پشتیبانی آنها را بر عهده خواهد داشت.

همچنین مقرر شده است اعضای شورای مرکزی احزاب جدید التاسیس در فضایی به دور از تنش ها و شعارهای تند سیاسی، در مرحله نخست اقدام به اعلام موجودیت در فضای رسانه ای کرده و سپس فرایند فشار و لابی های پنهان برای کسب مجوز از وزارت کشور را دنبال نمایند.

به اعتقاد محمد خاتمی، چنانچه جبهه دوم خرداد نتواند تا انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی و همچنین مجلس خبرگان سال ۹۴ به یک هژمونی و تجدید ساختار سیاسی مطلوب برسد، آخرین بقایای پایگاه اجتماعی خود را تقدیم جریانات رقیب به ویژه دولتی ها خواهد کرد.

تردد تروریست ها در عراق با گذرنامه ایرانی!

یک نهاد امنیتی عراق در گزارشی اعلام کرده است: «سرویس اطلاعاتی عربستان سعودی برای تسهیل تردد عناصر تروریست به عراق، اقدام به جعل گذرنامه و مدارک شناسایی ایرانی به نام عناصر تروریستی از کشورهای افغانستان و پاکستان کرده است و با توجه به حساسیت کمتر نیروهای امنیتی عراق به مترددین از ایران، این افراد را با پوشش های مختلف از مرز ایران به استان های جنوبی عراق اعزام می کند.

به گزارش جهان، در این گزارش آمده است:در اواخر سال ۱۳۹۲، پانزده تروریست افغانی از این طریق و توسط سرویس مذکور به استان های جنوبی عراق اعزام شده اند.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها