استاد مصری دانشگاه الازهر که اخیرا به دلیل سفر به ایران فعالیت‌های آموزشی‌اش به حالت تعلیق درآمد، در دفاع از سفرش به ایران اعلام کرد که اگر قاهره حاضر باشد، بگوید ایران کشوری دشمن است دیگر به این کشور سفر نخواهد کرد.
کد خبر: ۷۱۹۳۹۴
دفاع استاد الازهر مصر از سفر به ایران

به گزارش پایگاه خبری «بوابه نیوز»، استاد دانشگاه الازهر مصر که اخیرا به دلیل سفر به ایران و شرکت در کارگاه های آموزشی اسلامی از فعالیت‌های آموزشی در دانشگاه الازهر ممنوع شده در دفاع از سفر خود به ایران اعلام کرد در صورتی که کشورش حاضر باشد ایران را یک کشور دشمن بداند به ایران سفر نخواهد کرد.

«احمد کریمه» گفت که انتظار نداشته بعد از بازگشت از ایران و به دلیل شایعه پراکنی‌هایی افرادی که وی آنها را اعضای سلفی نفوذ کرده در الازهر خوانده مورد تهاجم واقع شود.

کریمه گفت: اگر الازهر بگوید که شیعیان علوی مرتد هستند و دولت بگوید که با ایران دشمنی دارد، دیگر به تهران سفر نخواهم کرد.

پیشتر نیز رسانه‌های مصری بخشی از اظهارات کریمه و تهدید‌های او به افشاگری درباره سفر تعدادی از اساتید ارشد الازهر به ایران را منتشر کرده بودند.

کریمه برای یک هفته تدریس فقه مقارن و به دعوت معاونت بین‌الملل حوزه‌های علمیه به ایران سفر کرده بود پس از بازگشت به مصر مورد بازجویی قرار گرفت.

دبیرکل «شورای عالی امور اسلامی» وزارت اوقاف مصر اعلام کرده بود که این استاد الازهر از فعالیت و حضور در این شورا تا پایان تحقیقاتی که دانشگاه الازهر خواسته درباره سفرش به ایران انجام شود، تعلیق شده است.

علت این تحقیقات سفر شیخ محمود کریمه به ایران و «سخنرانی در حوزه‌های شیعه» بدون هماهنگی با دانشگاه الازهر عنوان شده بود. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها