محققان از دستیابی به روش جدیدی برای خلاص شدن بدن بیمار از انبوه عوامل عفونی بیماری زا خبر می دهند این تحول می تواند امید به مقابله با ویروس مرگبار ابولا و سایر عوامل بیماریزای خطرناک را همچنان زنده نگاه دارد.
کد خبر: ۷۱۸۲۱۴
درمان ابولا با طحال مصنوعی

از بین بردن عفونت های خونی کار بسیار دشواری است، به طوری که در برخی موارد در حین نابودی عفونتی خاص مشاهده شده که عفونت های تازه ای ایجاد می شود و حتی در مواردی واکنش مرگبار سیستم ایمنی بدن نیز گزارش شده است.

در بیش از 50 درصد موارد پزشکان نمی توانند تشخیص صحیحی در خصوص علت شکل گیری عفونتی خاص در خون بیمار پیدا کنند و در نتیجه به تجویز آنتی بیوتیک های مختلف روی می آورند که این نگرش همواره اثرگذار نیست و حتی می تواند به ایجاد مقاومت آنتی بیوتیکی در باکتری ها منجر شود.

اکنون گروهی از محققان انستیتو «زیست شناسی وایس» در بوستون آمریکا طحال مصنوعی زیستی تولید کرده اند که به خوبی خون آلوده به انواع عفونت ها را پالایش می کند.

در این سیستم از نسخه اصلاح شده پروتئین استفاده شده که در بدن انسان وجود دارد. این پروتئین خود را به مولکول های قندی موجود در سطح بیش از 90 درصد باکتری ها، ویروس ها و قارچ ها همچنین سموم منتشر شده از باکتری های مرده متصل می کند.

محققان این انستیتو برای تکمیل ایده شان از نانوذرات مغناطیسی پوشیده شده توسط این پروتئین استفاده کرده اند.

زمانی که خون وارد طحال مصنوعی می شود از مجاورت این ذرات نانویی عبور می کند که در نتیجه این ذرات به اکثر عوامل عفونی و ویروسی خون می چسبند. در ادامه مغناطیس موجود در دستگاه نانوذرات مغناطیسی را از جریان خون جدا کرده و در نهایت از سمت دیگر دستگاه خون سالم و پالایش شده خارج می شود.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها