لیگ جهانی والیبال 2015

ایران باخت ولی امتیاز گرفت

جام جم ورزشی: تیم ملی والیبال ایران در ادامه مسابقات جهانی والیبال از ساعت 23 روز شنبه 22 شهریور باید با لهستان میزبان مسابقه دهد و در صورت پیروزی بر این تیم صعود خود را به جمع شش تیم برتر مسابقات هموار خواهد کرد.
کد خبر: ۷۱۶۱۵۴
ایران - لهستان؛ بزرگترین چالش شاگردان کواچ

تیم ملی والیبال ایران در سومین مسابقه از مرحله دوم رقابت های جهانی باید با لهستان روبرو شود. لهستانی ها که از امتیاز میزبانی در این دوره از مسابقات برخوردار هستند، از مدت ها قبل برای قهرمانی برنامه ریزی کرده بودند.

آن ها برای صعود به جمع سه تیم برتر مسابقات به پیروزی مقابل ایران نیاز دارند. هواداران پرشور والیبال لهستان اصلا دوست ندارند شاهد شکست تیم خود در بازی با ایران باشند. از سوی دیگر تیم ملی والیبال ایران هم که در مرحله دوم مسابقات تا اینجا دو پیروزی ارزشمند و سه امتیازی برابر استرالیا و آرژانتین داشته، با انگیزه زیاد برای کسب هر سه امتیاز بازی با لهستان و صعود به دور بعد به میدان می رود.

لهستانی ها که بعد از نایب قهرمانی در جام جهانی 2011 و قهرمانی در لیگ جهانی 2012 سیر افولی خود را پشت سر گذاشتند و تغییرات زیادی را تجربه کردند. آن ها امید زیادی دارند تا در مسابقات قهرمانی جهان که میزبان هستند ، بار دیگر توانایی های خود را نشان دهند. البته لهستان همیشه جزو تیم های خوب و تراز اول والیبال جهان محسوب شده است. قهرمانی در المپیک 1976 بزرگترین افتخاری است که این تیم کسب کرده است. همچنین یک مدال طلا و یک نقره در مسابقات قهرمانی جهان ، دو مدال نقره در جام جهانی، یک طلا و یک برنز در لیگ جهانی و یک طلا، پنج نقره و دو مدال برنز در قهرمانی اروپا از مهمترین افتخارات این تیم به شمار می رود.

تیم ملی والیبال ایران بعد از سال 2010 همواره در رقابت‌های مختلف عنوان شگفتی‌ساز را به خود اختصاص داده است. تقریبا تمام تیم‌های بزرگ جهان به جز روسیه، در طول سال‌های گذشته برابر سروقامتان والیبال ایران شکست خورده‌اند. تیم ملی والیبال ایران در دور مقدماتی رقابت‌های قهرمانی جهان با پیروزی برابر آمریکا و ایتالیا، دو ابرقدرت این رشته، لقب غول‌کش مسابقه‌ها را به دست آورد.

تیم ملی والیبال ایران اگرچه در سال‌های اخیر پیروزی‌های زیادی را برابر قدرت‌های جهان به دست آورده اما هنوز در عرصه جهانی موفق به کسب مدال نشده است. بهترین افتخار تیم والیبال ایران کسب رتبه چهارم در رقابت‌های لیگ جهانی 2014 بود. این تیم تاکنون دو مدال طلای رقابت‌های قهرمانی آسیا را به دست آورده است. همچنین یک نقره و یک برنز این مسابقه‌ها را نیز در کارنامه دارد. تیم ملی والیبال ایران همچنین سه مدال بازی‌های آسیایی و یک برنز در این رقابت‌ها در کارنامه افتخارات خود دارد. والیبال ایران تاکنون موفق به حضور در المپیک نشده است و در آخرین رنکینگ جهانی در رده یازدهم قرار دارد.

تیم های والیبال ایران و لهستان در سال های اخیر بارها در قالب دیدارهای رسمی و دوستانه با یکدیگر بازی کرده اند. در قالب لیگ جهانی 2014 همین یکی، دوماه قبل هر یک از این دو تیم موفق شدند دو بار یکدیگر را در خانه شکست دهند. حالا پنجمین رویارویی رسمی والیبال ایران و لهستان برای هر یک از آن ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. کسب هر امتیاز از این مسابقه می تواند آن ها را به صعود به دور بعد امیدوار کند.

تیم ملی والیبال ایران در مسابقه بعدی خود از ساعت 23 روز شنبه 22 شهریور به مصاف تیم قدرتمند لهستان میزبان این مسابقات می رود.

*برنامه ادامه مسابقات قهرمانی جهان:

شنبه

گروه E (شهر لوژ)

ساعت 19.10: صربستان - فرانسه

ساعت 22.55: لهستان - ایران

گروه E (شهر بیدگوشچ)

ساعت 19.10: آرژانتین - ایتالیا

ساعت 22.55: استرالیا - امریکا

گروه F (شهر کاتوویسا)

ساعت 19.10: برزیل - کانادا

ساعت 22.55: المان - روسیه

گروه F (شهر وروکلاو)

ساعت 19.10: فنلاند - چین

ساعت 22.55: کوبا - بلغارستان

یکشنبه

گروه E (شهر لوژ)

ساعت 19.10: صربستان - ایران

ساعت 22.55: لهستان - فرانسه

گروه E

ساعت 19.10: آرژانتین - امریکا

ساعت 22.55: استرالیا - ایتالیا

گروه F (شهر کاتوویسا)

ساعت 19.10: برزیل - روسیه

ساعت 22.55: المان - کانادا

گروه F (شهر وروکلاو)

ساعت 19.10: فنلاند - بلغارستان

ساعت 22.55: کوبا - چین

ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها