دبی، یکی از امارت‌های همسایه جنوبی ما برای جذب گردشگر و سرمایه‌گذار هر کاری می‌کند. از ساختن پارک پرندگان قرآنی گرفته تا بلندترین برج جهان. حالا گینس خبر داده که همین آخری یعنی برج خلیفه توانسته هشت رکورد در کتاب این موسسه به دست بیاورد.
کد خبر: ۷۱۶۰۶۶
یک شهر، یک برج، 8 رکورد
اولین رکورد این است که این برج، بلندترین برج جهان است. تقریبا دو برابر برج میلاد در تهران و این یعنی بیش از هشتصدمتر ارتفاع. شرکت امار در طول بیش از هفت سال این برج را ساخته است. باید بدانید که یک ساختمان پنج طبقه در بیشترین حالت خود نزدیک به 20 متر ارتفاع دارد. البته برج خلیفه نه‌تنها بلندترین برج که بلندترین بنای دست‌ساز بشری هم هست. این برج توانسته بالاتر از تاسیسات رادیویی لهستان که سال 1974 ساخته شده و 646 متر ارتفاع داشته، بایستد.

حالا که حرف طبقات شد خوب است بدانید که برج خلیفه با داشتن 160 طبقه، بیشترین تعداد طبقه در یک ساختمان را هم دارد. نمی‌خواهم تصور کنم اگر آسانسور خراب شود، فردی که در طبقه آخر اقامت دارد چطور برای خریدن یک سس مایونز به پایین برج می‌آید و برمی‌گردد. با این حال اصلا نگران نباشید. برجی به این عظمت و با این تعداد رکورد، حتما آسانسور دارای رکوردی هم دارد. گینس می‌گوید آسانسور این برج هر هزار متر را در یک دقیقه طی می‌کند. پس به شرطی که معطل آسانسور نشوید می‌توانید به همسرتان در طبقه 138 برج قول دهید که کمتر از یک دقیقه دیگر پیش او هستید.

این برج، رکوردهای دیگری هم دارد. مثلا رکورد پرش از مرتفع‌ترین نقطه یک ساختمان و از آن‌سو رکورد سریع‌ترین بالارفتن از برج البته بدون استفاده از پله. همچنین بلندترین رستوران جهان و نیز مرتفع‌ترین آپارتمان جهان هم در این برج قرار گرفته است. این یعنی اهالی دبی، برجی ساخته‌اند که یک برج بگویند و هزار رکورد از آن بیرون بیاورند. (ضمیمه چمدان)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها