امیر اسماعیلی در دافوس:

جنگنده‌های ایران هواپیمای حامل سربازان آمریکایی را وادار به فرود کردند

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا با اشاره به هواپیمایی که اخیراً در کشور فرود آمده بود گفت: این هواپیمای پوئنیگ 737 و با سینگال نظامی بود و با کد ایساف 04 در خاک افغانستان پرواز و مأموریت انجام داده بود که آن را به کمک سامانه‌های موشکی و جنگنده‌ها وادرا به فرود کردیم.
کد خبر: ۷۱۴۷۱۸
جنگنده‌های ایران هواپیمای حامل سربازان آمریکایی را وادار به فرود کردند

امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قراردگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا در مراسم گرامیداشت روز پدافند هوایی که در دافوس برگزار شد، در خصوص توانمندی‌ها و وظایف این قرارگاه اظهار داشت: یکی از وظایف ما رسیدگی به درخواست پناهندگی هواپیماهای خارجی که به کرات در ایران اتفاق می‌افتد و نمی‌دانیم چرا بمب‌گذارها و پناهنده‌ها همیشه نصف شب به ایران می‌آیند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی با اشاره به هواپیمای اخیر نشانده شده در بندرعباس گفت: این هواپیما یک بوئینگ 737 بود که سیگنال نظامی می‌داد و ما بررسی کردیم این هواپیما با کد ایساف 04 در خاک افغانستان پرواز کرده بود و ماموریت نظامی انجام داده بود. لذا زمانی که قصد ورود را داشت به کمک سامانه‌های موشکی و راداری و جنگنده‌های ارتش آن را مجبور به فرود در بندرعباس کردیم.

وی افزود: در همین راستا خلبان این هواپیما مجبور شد بنویسد خطا کرده و با معرف جعلی قصد عبور داشته است. در این هواپیما 104 سرباز دختر و پسر ناتو و آمریکایی حضور داشتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
۰
۰
قابل توجه مهدی
اگه می خواستند حمله انتحاری بر علیه تاسیسات هسته ای كشور انجام بدن چی می شد. در واقعه طبس هم 3 تا c130 بودند كه پر از نیرو بود. اگه اینها می خواستند عملیات خرابكاری انجام بدن تكلیف چی بود. اتفاقا خیلی هم كارشون به جا بود .به نظر من این حركت 2 مسئله مهم رو برای اونها داشت : مسئله اول اینكه ما سیتم پدافندی بسیار هوشمندی داریم كه این هواپیما رو با نام اصلی خودش تونست رصد كنه و اما مسئله دوم كه به نظر من خیلی مهمتر هماهنگی نیروی هوایی ارتش كشورمون با نیروی پدافندی كشور مون هست كه مكمل یكدیگه هستند . اینا خیلی راحت می تونستن واقعیت رو بگن ، پس زمانی كه واقعیت گفته نمیشه با ید چنین برخوردی رو باهاشون كرد ، حالا می خاد هواپیما مسافر بری باشه با هر چیز دیگه .
از سربازهای وطنم تشكر می كنممممممممممممممممممممممممممممممممممممممم.
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۸
۰
۰
تا حدودی مواافق نظر سید م اما وحشیگری اونا در همین منفجر كردنها مشخص میشه و اینكه حسین ومهدی چی دارن میگن بذاریم به حساب شوخی هرچند در اون 8 سالی كه حسین و مهدی اون موقع رو بیاد نمیارن بچه هایی كه خیلی از مهدی و حسین كوچكتر بودن شوخی كردنشون از جان گذشتكی بود ....حالا بایدم افرادی مثل مهدی ارزش و اهمیت چنین افتخاراتی از سپاه وارتش رو ندونن
فدایی وطن
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۸
۰
۰
اولا از نظر مهدی معلوم میشه حواسمون باید جمع باشه دشمن بالباس خودی اومده جلو دوما دشمنا بدونن از اسمونمون هر پرنده ای بخواد رد شه باید پرهاشو بده نده به زور میگیریم این ایران دیگه ایران زمون شاه ملعون نیست امروز خودمون روپای خودمون وایسادیم ابرقدرتها هم ب بدونن و بسوزن اقا مهدی تجربه ثابت كرده دشمن جلوی خیانتكارا استخون نمیندازه به خودت برگرد

نیازمندی ها