رئیس‌جمهور آمریکا، جمعه شب و در پایان اجلاس رهبران کشورهای پیمان نظامی آتلانتیک شمالی (ناتو) در شهر نیوپورت ولز با اشاره مجدد به تشکیل ائتلافی برای مقابله با داعش گفت: ناتو آماده است در تلاش‌های انساندوستانه و تامین امنیت برای کسانی که در جبهه‌های مقدم علیه داعش در عراق هستند، شرکت کند.
کد خبر: ۷۱۳۹۴۶

به گزارش بی‌.بی.سی، اوباما اظهار کرد: متحدان اصلی در ناتو آماده هستند تا با این تهدید تروریستی از طریق نظامی، اطلاعاتی، قانونی و نیز دیپلماتیک مقابله کنند. اوباما همچنین از سفر جان کری در روزهای آینده به منطقه برای پیگیری این موضوع خبر داد.

بنا به اعلام چاک هیگل، وزیر دفاع آمریکا، این ائتلاف شامل آلمان، استرالیا، ایتالیا، بریتانیا، ترکیه، دانمارک، فرانسه، کانادا و لهستان است. وی در این اجلاس اظهار کرد که ائتلافی بزرگ‌تر و گسترده‌تر از این برای مقابله با تهدید داعش لازم است و این «ائتلاف مرکزی» قرار است هسته آن باشد.

در واکنش به این موضوع، هوشیار زیباری، وزیر خارجه عراق در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه تاکید کرد: طرح باراک اوباما برای تشکیل ائتلاف بین‌المللی جهت مقابله با داعش پیامی از سوی وی برای حمایت گسترده از بغداد در مبارزه با تروریست‌هاست و ما از این اقدام استقبال می‌کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها