جام جم ورزشی: لژیونر جوان ایرانی تیم اتلتیکو مادرید گفت: «هر روز سیمئونه و بازیکنان بزرگ تیم از کنار ما رد می‌شوند تا به زمین تمرین برسند.»
کد خبر: ۷۱۳۷۳۷
انتقاد شدید لژیونر ایرانی از فردوسی‌پور و برنامه 90

سخت است در ۱۸ سالگی، تک و تنها به اسپانیا بروی، در غربت مادرید زندگی کنی، به فکر فوتبال باشی و رسیدن به افتخاراتی جدید.

سعید عزت‌اللهی هم می‌توانست مثل خیلی از بازیکنان هم سن و سال خود، در انزلی، شهر زادگاهش بماند، چند سالی برای ملوان بازی کند و سپس پیراهن استقلال و پرسپولیس را بپوشد.

هر چند که امیر قلعه‌نویی این فصل هم این پدیده ۱۸ ساله را می‌خواست اما سعید، تصمیمی حرفه‌ای گرفت، به آن سوی آب‌ها رفت تا بخت و اقبالش را در مادرید جستجو کند. در شهری که دو تیم بزرگ دارد؛ رئال و اتلتیکو.

عزت‌اللهی کوچک به اتلتیکو رفت و حالا یکی از بازیکنان این تیم است. البته در تیم زیر ۲۱ ساله‌های این باشگاه و امیدوار به اینکه روزی مثل تورس، آگوئرو، کوکه و گابی از تیم‌های پایه به تیم اصلی برسد، رشد کند و برای خودش ستاره‌ای شود.

با سعید، فاصله مادرید تا تهران را با مصاحبه‌ای اینترنتی پیمودیم. نخستین مصاحبه عزت‌اللهی از وقتی که به اسپانیا رفته پیش رویتان است.

* چه خبر سعید؟ کجایی؟

- مادرید هستم.

* تمرین با تیم جدید را شروع کردی؟

- بله خدا را شکر. هر روز با تیم تمرین می‌کنم و شرایطم هم خوب است.

* با تیم زیر ۲۱ ساله‌ها دیگر؟

- با تیم زیر ۲۱ ساله‌ها و اگر نیاز داشته باشند شاید برای ۱۸ ساله‌ها هم بازی کنم!

* جو تیم چطور است؟ آنجا جا افتاده ای؟

- واقعا فوق‌العاده است. اینجا خیلی راحتم و مرا حسابی تحویل می‌گیرند. خیلی راضی‌ام و امیدوارم این شرایط تداوم داشته باشد.

* بازی‌ها کی شروع می‌شود؟

- از سه هفته دیگر.

* از کادر فنی تیم اصلی هم کسی می‌آید تا تمرینات شما را ببیند؟

- کادر فنی که نه ولی بیشتر مدیر فنی تیم اصلی می‌آید و ما بازیکنان را زیر نظر می‌گیرد.

* شرایط زندگی در مادرید چطور است؟ برایت خانه گرفته‌اند؟

- یک خانه برایم تدارک دیده‌اند که همراه دو بازیکن دیگر از کشورهای پرتغال و آلمان آنجا سکونت دارم.

* دیگو سیمئونه را می‌بینی؟

- هر روز سیمئونه را می‌بینم چون تیم اصلی در همان کمپی تمرین می‌کند که ما تمرین می‌کنیم. هر روز او و بازیکنان بزرگ اتلتیکو مادرید از کنار ما رد می‌شوند تا به زمین تمرین برسند.

* از سطح تمرینات بگو. قطعا با ایران تفاوت دارد. نه؟

- سطح تمرینات که خیلی بالا است. ما با اینکه تیم زیر ۲۱ ساله‌ها هستیم اما مثل تیم اصلی از تمام امکانات استفاده می‌کنیم. چند تا زمین داریم و انواع و اقسام امکانات تغذیه و پزشکی در اختیارمان است. تمرینات هم که حرفه‌ای است و مطابق با علم روز دنیا. من هم سعی می‌کنم با تمرکز کامل در تمرین حاضر شوم تا به بهترین شکل ممکن از این امکاناتی که برای پیشرفت در اختیارم قرار گرفته استفاده کنم.

* اسم مربی تان؟

- یک مربی اسپانیایی به نام آرماندو.

* در اسپانیا فقط در لیگ بازی می‌کنید؟

- نه. ما مثل تیم بزرگسالان در لیگ قهرمانان اروپا هم شرکت می‌کنیم. یعنی تیم بزرگسالان با هر تیمی که همگروه شده، ما هم با آنها همگروه هستیم.

* پس در لیگ قهرمانان اروپا هم بازی می‌کنی؟

- امیدوارم. الان طبق گروه‌بندی انجام شده، ما مثل تیم اصلی با یوونتوس، المپیاکوس و یک تیم سوئدی همگروه هستیم. مثلا وقتی تیم اصلی می‌خواست به تورین برود تا با یوونتوس بازی کند ما هم در همان پرواز و همراه آنها می‌رویم تا با تیم زیر ۲۱ ساله‌های یوونتوس بازی کنیم.

* در همان روز؟

- فکر می‌کنم یک روز قبل یا یک روز بعد از بازی تیم اصلی. دقیقا نمی‌دانم.

* حدودا از تیم‌های پایه اتلتیکو، هر فصل چند بازیکن به تیم اصلی می‌رسند؟ البته می‌دانم که نمی‌شود تعداد را گفت اما حدودش را می‌دانی؟

- بستگی دارد که تیم چگونه نتیجه بگیرد و چه بازیکنانی مورد توجه سرمربی تیم اصلی قرار بگیرند. البته اتلتیکو مادرید تیمی است که خودش بازیکن می‌سازد و از تیم‌های پایه به تیم اصلی می‌برد. به همین خاطر اگر بتوانم خودم را نشان بدهم و تثبیت کنم می‌توانم به حصور در تیم اصلی، حتی در همین فصل امیدوار باشم.

* در تیم فعلی اتلتیکو مادرید، بازیکن معروفی هست که از تیم‌های پایه رشد کرده و به تیم اصلی رسیده باشد؟

- خب خیلی‌ها هستند. مثلا کوکه و گابی.

* و البته فرناندو تورس که الان در میلان بازی می‌کند.

- دقیقا. سرخیو آگوئرو هم همینطور.

* پس امیدوار باشیم که مثل این بازیکنان بزرگ پیشرفت کنی و خیلی زود به تیم اصلی برسی؟

- چرا که نه. اینجا همه چیز مهیا است تا بتوانم توانایی هایم را نشان بدهم. من هم دوست دارم مثل این بازیکنانی که اسم بردیم بدرخشم، راه آنها را بروم و نظر سرمربی تیم اصلی را جلب کنم. فقط زمان می‌خواهم تا خودم را با شرایط وفق بدهم.

* مشکل زبان که نداری؟

- نه زیاد. دارم راه می‌افتم. تازه باشگاه می‌خواهد برایم معلم خصوصی هم بگیرد تا زودتر زبان یاد بگیرم و راحت‌تر باشم.

* بازتاب انتقال تو در رسانه های اسپانیا چطور بود؟

- در این دو هفته، همه در مورد انتقال من به اتلتیکو خبر نوشته اند. چه روزنامه و سایت های ایرانی و چه روزنامه های اینجا. همه به انتقال من پرداختند اما فردوسی پور حتی برای من در برنامه ای که مال کشور خودم هست به این موضوع اشاره نکرد! آقای فردوسی پور، اگر اتلتیکو به اندازه تیم های دسته دو و سه پرتغال و سوئیس و ... نباشد فکر نمی کنم کمتر از آنها باشد! من یک بازیکن جوان هستم، شما با پرداختن به امثال من، می توانید انگیزه ما را بیشتر کنید. شاید هم مشکل جایی است که خودم نمی دانم. البته همین که همه ایرانی ها برای من آرزوی موفقیت کردند برای من یک دنیا ارزش داشت. سعی می کنم بجنگم تا همه مردم ایران را رو سفید کنم.

* حرف دیگری داری که بخواهی بگویی؟

- همین که همه ایرانی‌ها به من لطف داشتند و برایم آرزوی موفقیت کردند برای من کلی ارزش داشت. من هم در جواب این محبت‌ها سعی می‌کنم بجنگم، نماینده خوبی برای ایرانی‌ها باشم و مردم را روسفید کنم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها