تخمین جمعیت یک تا دو میلیونی موشها در پایتخت

موشهای تهران نه آدم خوارند نه زنده خوار

ورود موش‌های دورگه اسپانیایی و چینی به ایران

بچه‌های امروز که با موش‌های دوست‌داشتنی «شهر موش‌ها2» رفیق شده‌اند و بچه‌های دیروز که با اهالی «شهر موش‌ها 1» کلی خاطره دارند، می‌توانند از جمعه این هفته عروسک‌های محبوبشان را بخرند و به خانه ببرند، منتهی عروسک‌هایی که دورگه و محصول مشترک چین و اسپانیا هستند!
کد خبر: ۷۱۳۰۵۶
ورود موش‌های دورگه اسپانیایی و چینی به ایران

به گزارش جام‌جم، فیلم «شهر موش‌ها 2» از خیلی وقت پیش و از زمان ساختش پرسروصدا بوده و خیلی‌ها منتظر بودند نتیجه این طرح بزرگ مستقل را ببینند. این‌که آیا دنباله‌سازی یک مجموعه تلویزیونی و فیلم بشدت محبوب و موفق قدیمی، می‌تواند خاطرات خوش گذشته را تکرار و زنده کند یا نه؟ اتفاقی که دست‌کم در سینما برای مجموعه «کلاه قرمزی» در دفعات دوم و بخصوص سوم رخ نداده بود و بسیاری بر این اعتقادند که کلاه قرمزی و یارانش به دلیل خاستگاه تلویزیونی‌شان در رسانه ملی بسیار موفق‌تر از سینما عمل می‌کنند.

«شهر موش‌ها 2» با همه مشکلات تولید فیلم، مستقل و بدون حمایت دولتی و معضلات مرسوم و همیشگی سینمای ایران در پروسه‌ای درازمدت ساخته و سرانجام از هفته گذشته روانه پرده سینماهای کشور شد.

فیلم با توجه به حجم و شیوه‌های جذاب تبلیغاتی و کنجکاوی‌های فراوان مردم و بچه‌های دیروز و امروز در همان دو روز اول، رکورد فروش شروع اکران سینمای ایران را شکست که این رکوردشکنی هنوز هم ادامه دارد و این امیدواری را به‌وجود آورده که فروش کل تاریخ سینمای ایران را هم جابه‌جا کند.

جدیدترین رکورد «شهر موش‌ها 2» به روز سه‌شنبه (روز بلیت نیم بها) برمی‌گردد که موفق شد با فروشی 120 میلیون تومانی، فروش نیم بهای 65 میلیون تومانی اخراجی‌ها را بشکند. فروش خیره‌کننده این فیلم در تهران و شهرستان‌ها ادامه دارد و ظرف یک هفته نمایش فقط در تهران معادل 800 میلیون تومان فروش کرده است.اما در کنار موفقیت مالی و اعتباری فیلم باید به حاشیه‌های این اثر کودکانه هم اشاره کرد که از هنگام تولید فیلم تا الان و زمان نمایش آن هم ادامه دارد که احتمالا تا پایان اکران هم ادامه خواهد داشت. شاید مهم‌ترین این اعتراضات گلایه تند محمدعلی طالبی یکی از دو کارگردان شهر موش‌ها 1 باشد که حتی هنوز معتقد است مرضیه برومند و تهیه‌کنندگان شهر موش‌ها 2 حقوق او را در ساخت قسمت دوم این اثر محبوب در نظر نگرفته‌اند.

ولی روز گذشته در خبرها آمده بود که عروسک‌های شهر موش‌ها ساعت 18 جمعه این هفته در فروشگاه شهر کتاب خیابان فرشته با حضور برخی از عوامل فیلم و تهیه‌کنندگان اثر رونمایی می‌شود و از همان روز بچه‌ها و علاقه‌مندان می‌توانند عروسک‌های محبوبی همچون کپل، نارنجی، کپلک و دیگر شخصیت‌های این اثر را از فروشگاه‌ها و سینماها بخرند.

اما نکته جالب ماجرا این‌که این عروسک‌ها ساخت کشور چین اعلام شده‌اند و این مساله وقتی صحبت از یک اثر تماما بومی ایرانی می‌کنیم، عجیب و تامل‌برانگیز است.

برای دریافت صحت این مساله سراغ علی سرتیپی، یکی از دو تهیه‌کننده این فیلم موفق رفتیم و ماجرا را از زبان او پرسیدیم.

تهیه‌کننده شهر موش‌ها 2 به جام‌جم گفت: ما همه اقلام تبلیغاتی این فیلم شامل نوشت‌افزار، دفتر، دفترچه، لیوان و موارد دیگر فیلم را در ایران و با نظارت خودمان به صورت کاملا حرفه‌ای تولید کرده‌ایم، اما بحث تولید عروسک برای بچه‌ها خیلی فرق می‌کند و کیفیت آن برای ما اهمیت زیادی دارد. چون بچه‌ها از آن استفاده می‌کنند و به لحاظ بهداشتی باید همه نکات آن را رعایت می‌کردیم که عروسک‌ها کوچک‌ترین ضرری برای سلامت بچه‌ها نداشته باشد.

علی سرتیپی در همین خصوص ادامه داد: برای همین ما قراردادی با یک شرکت اسپانیایی منعقد کردیم تا طراحی و تولید این عروسک‌ها را به‌عهده بگیرد. تعداد زیادی از این عروسک‌ها هم در خود اسپانیا تولید شده، اما ظاهرا آنها بخشی از این تولید را با نظارت خود به شرکتی در چین واگذار کرده‌اند. این عروسک‌ها با کیفیت بالا و شباهت کامل به عروسک‌‌های فیلم ساخته شده و همه مراحل تست سلامت و بهداشت برای بچه‌ها هم روی آن انجام شده است.این تهیه‌کننده و پخش‌کننده معتبر سینمای ایران از رونمایی و فروش بازی رایانه‌ای شهر موش‌ها2 هم خبر داد و گفت: بازی رایانه‌ای «شهر موش‌ها2» هم با شاخصه جذابیت برای کودکان و نوجوانان طی چهار ماه تلاش متخصصان ایرانی طراحی و آماده شده است. ضمن این‌که برخی از نوشت‌افزار شهر موش‌ها هم از روز گذشته در نمایشگاه باز باران عرضه شده است و دیگر محصولات تبلیغی فیلم هم بزودی در مکان‌های معتبری همچون سینماها و فروشگاه‌ها عرضه می‌شود.

سرتیپی این فرآیند را کاری تماما حرفه‌ای دانست و گفت: با این کار به سینما علاوه بر جنبه‌های هنری به عنوان یک صنعت نگاه شده و هدف نهایی ما این است که با بردن این محصولات به درون خانواده‌ها، بچه‌ها دیگر سراغ نمونه‌های غربی و خارجی نروند و فقط محصولات داخلی را تهیه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها