سردار کارگر: زنده نگه داشتن یاد و خاطره رزمندگان دوران دفاع مقدس بدون وجود رادیو امکان‌پذیر نیست

ضرغامی: فرهنگ مقاومت امروز جهانی شده است

در همایش افق رسانه مطرح شد

ضرغامی: در ​دام اختلاف‌افکنان نمی‌افتیم

سی و هشتمین نشست افق رسانه با حضور برنامه‌سازان و مدیران رسانه ملی با موضوع «آگاهی» در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار شد.
کد خبر: ۷۱۰۲۲۹
ضرغامی: در ​دام اختلاف‌افکنان نمی‌افتیم
رئیس سازمان صداوسیما، همکاری رسانه ملی و دولت را گسترده‌، مستمر و اثربخش خواند و افزود: موفقیت دولت، موفقیت نظام است و رسانه ملی همان‌گونه که در انتخابات ریاست جمهوری حداکثر تلاش خود را برای برگزاری انتخابات پرشکوه و دشمن‌شکن به کار گرفت، از همه ظرفیت خود برای موفقیت دولت و تحقق وعده‌های داده شده، استفاده خواهد کرد.

وی تصریح کرد: کسانی که می‌‌خواهند رسانه ملی را به تقابل با دولت بکشانند، بدانند در این دام نمی‌افتیم به همین دلیل هم در بسیاری از موارد پاسخی نمی‌دهیم. سیاست ما حفظ استقلال و اقتدار سازمان و همکاری با دولت است.

وی با اشاره به هفته دولت گفت: هفته دولت فرصتی است برای بازگویی خدمات دستگاه اجرایی، لذا از دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها خواسته‌ایم برای استفاده رسانه‌ای و حضور در برنامه‌ها، محورهای عملکرد حوزه‌های مختلف در یک سال گذشته را در اختیار رسانه ملی قرار دهند که مواردی ارسال شده است.ضرغامی تصریح کرد: رسانه ملی یار و یاور دولت است بی‌آن‌که گرفتار حاشیه‌ها شود.رئیس رسانه ملی با ضرورت آگاهی‌بخشی و تبیین حقوق شهروندی مردم گفت: برخی متاسفانه این مقوله مهم را محدود به شعارهای سیاسی می‌کنند و حقوق واقعی مردم را ذیل همین شعارها ضایع می‌کــنند لذا صداوسیما باید درباره حقوق شهروندی در تمام ابعاد آن تلاش کند؛ زیرا هر مقدار در حوزه آسیب‌شناسی عمومی و آگاهی مردم تلاش کنیم، رسانه معتبرتر خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به دیدگاه‌های متفکران جهانی و اندیشمندان اسلامی، اطلاع‌رسانی، دانش‌افزایی، بصیرت‌آفرینی و اقناع مخاطب را چهار سطح آگاهی خواند و گفت: هدف ما تعمیق آگاهی در جامعه است.

/Media/Image/1393/06/04/635446648687063897.jpg

رئیس رسانه ملی افزود: برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، تسهیل حضور نخبگان برای طرح دیدگاه‌های متفاوت در رسانه و تشویق خواص در جهت ایفای نقش مرجعیت در جامعه، از راهکارهای رسانه‌ای آگاهی‌بخشی به خواص و نخبگان است.

ضرغامی گفت: ایجاد انگیزه و علاقه برای تفکر، افزایش سواد رسانه‌ای و تحلیل اخبار، آموزش چگونگی انتخاب محتوا، توجه به ابعاد مختلف جنگ نرم، آموزش عمومی حقوق شهروندی و هوشیارسازی مخاطبان برای تامین منافع و مصالح فردی و جمعی از راهکارهای رسانه‌ای آگاهی‌بخشی به عموم است.

رئیس رسانه ملی نقش صداوسیما در آگاهی‌بخشی درباره مسائل منطقه‌ای و جهانی را مهم خواند و افزود: در حوادث غزه تصاویری که از جنایات رژیم صهیونیستی از شبکه‌های العالم، پرس‌تی‌وی و هیسپان تی‌وی پخش شد، انحصار رسانه‌ای غربی‌ها را شکست و آنها را وادار به عقب‌نشینی کرد.

ضرغامی با اشاره به سرمایه‌گذاری وسیع استکبار جهانی و امپراتوری رسانه‌ای گفت: پدیده جدید ضدآگاهی از طریق بمباران اطلاعاتی، در اختیار جاهلیت مدرن قرار گرفته است.

وزیر بهداشت: رسانه ملی عرصه ارتقای سلامت کشور

سیدحسن قاضی‌زاده‌هاشمی، وزیر بهداشت در همایش افق‌رسانه گفت: بدون استفاده از ظرفیت رسانه، اجرای ماموریت‌ها در حوزه بهداشت و درمان امکان‌پذیر نیست.

به گزارش روابط‌عمومی رسانه ملی، سی و هشتمین نشست افق رسانه با محوریت رهنمودهای مقام معظم رهبری در حوزه‌های دین، اخلاق، امید و آگاهی با هدف تعیین راهبردهای رسانه ملی با حضور عزت‌الله ضرغامی، رئیس سازمان صداوسیما و سیدحسن قاضی‌زاده‌هاشمی، وزیر بهداشت و جمعی از مدیران شبکه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی برگزار شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این همایش با بیان این‌که بدون استفاده از ظرفیت رسانه، اجرای ماموریت‌ها در حوزه بهداشت و درمان امکان‌پذیر نیست، گفت: در یک سال گذشته سازمان صداوسیما همراه و پشتیبان وزارت بهداشت بوده است.

هاشمی در همایش افق رسانه با بیان این‌که در سومین سال از برنامه پنجم توسعه، کار را در وزارت بهداشت آغاز کرده‌ایم؛ به اهداف سند چشم‌انداز بیست ساله اشاره و اضافه کرد: طبق این برنامه که تقریبا نیمی از آن گذشته است باید از نظر تولید علم، بهداشت و سلامت و عدالت و دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی در جایگاه اول منطقه باشیم.

وی گفت: در قانون اساسی هم تعمیم بیمه‌ها از درآمدهای عمومی از وظایف دولت است.

وزیر بهداشت افزود: جمهوری اسلامی ایران در طول حیات خود موفقیت‌های بسیار زیادی کسب کرده است به‌طوری که در حوزه بهداشت و درمان 95 درصد روستاییان و 100درصد افراد ساکن در شهرها به خدمات اولیه بهداشتی و درمانی دسترسی دارند، البته هنوز شرایط مطلوب نیست و اشکالات کار بی‌شمار و خیلی زیاد است.

هاشمی افزود: امید به زندگی 17 سال در خانم‌ها و 15 سال در آقایان افزایش داشته، مرگ و میر کودکان زیر پنج سال کاهش 75 درصدی و مرگ و میر مادران 90 درصد کاهش داشته است.

وزیر بهداشت گفت: در تولید دارو در کشور قدم‌های موثری برداشته شده است، به‌طوری که 95 درصد داروهای کشور را در داخل تولید می‌کنیم و اگر مواد اولیه را مستثنا کنیم، حدود 50 درصد داروها در داخل کشور تولید می‌شود.

سیدحسن قاضی‌زاده‌هاشمی در سی و هشتمین نشست افق رسانه با تشکر از سازمان صداوسیما گفت: رسانه ملی بخصوص شبکه سلامت به فعالیت‌های وزارت بهداشت خوب پرداختند که البته این اقدامات باید به نحوی باشد که بهداشت در جامعه به مطالبه عمومی تبدیل شود. هاشمی افزود: ما در وزارت بهداشت برای تحقق هدف‌هایمان و رسیدن به قله‌ها راهی طولانی در پیش داریم و یکی از کارهای در دست اقدام، تولیت نظام سلامت است. البته بحث بیمه‌ها تعیین تکلیف شده است و در این بین بحث رسانه و آگاهی‌بخشی از طریق صداوسیما، نقش شگرفی در آگاهی‌بخشی مردم دارد.

وی با اشاره به حمایت‌های رئیس‌جمهور گفت: از همان ابتدا یکی از بحث‌های مورد تاکید رئیس‌جمهور بحث سلامت بود و ما باید بدانیم اگر قرار بود وضع سابق ادامه پیدا می‌کرد ما مشکلات جدی داشتیم. وزیر بهداشت افزود: در دوره قبل، 40 درصد هزینه‌های مردم صرف مشکلات درمانی می‌شد که با همیاری مجلس، قوه قضاییه و تصمیم جدی دولت از نیمه‌اردیبهشت خدمات ما شروع شد و در همین ابتدای راه نیز به نتایج خوبی رسیده‌ایم. (روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها