هواپیمای منهدم شده از نوع پنهانکار و رادارگریز بوده و قصد نفوذ به حریم منطقه‌ هسته‌ای نطنز را داشت

انهدام پهپاد صهیونیست‌ها بر فراز نطنز

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سرنگونی یک فروند پهپاد جاسوسی رژیم صهیونیستی از سوی پدافند نیروی هوا فضای سپاه خبر داد.
کد خبر: ۷۰۹۳۲۹

روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: این هواپیمای جاسوسی بدون سرنشین رژیم صهیونیستی پس از رهگیری از سوی پدافند نیروی هوا فضای سپاه مورد اصابت موشک قرار گرفت و سرنگون شد.

براساس این اطلاعیه، هواپیمای منهدم شده از نوع پنهانکار و رادارگریز بوده و قصد نفوذ به حریم منطقه‌ هسته‌ای نطنز را داشت که با هوشیاری و اقدام بموقع شبکه پدافندی، قبل از ورود به منطقه مورد اصابت موشک زمین به هوا قرار گرفت.

این اطلاعیه افزوده است: این اقدام شیطنت‌آمیز بار دیگر خوی ماجراجویی رژیم صهیونیستی را آشکارتر و برگ سیاه دیگری به پرونده سراسر جنایت و خباثت این رژیم جعلی و جنگ‌طلب افزود.در این اطلاعیه تاکید شده است: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنار دیگر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی برای دفاع از ملت شریف و سرزمین اسلامی ایران از آمادگی همه‌جانبه و قاطع برخوردار بوده و حق هرگونه واکنش و مقابله به مثل را برای خود محفوظ می‌داند. خبر سرنگونی پهپاد جاسوسی رژیم صهیونیستی بلافاصله پس از انتشار، در صدر رسانه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی قرار گرفت.به گزارش تسنیم، سایت خبری صهیونیستی دبکا فایل در خبر کوتاهی اعلام کرد که سپاه پاسداران ایران از سرنگونی یک پهپاد بر فراز سایت هسته‌ای نطنز در مرکز ایران خبر داده است. شبکه خبری راشاتودی روسیه نیز این خبر را پوشش داد و شبکه خبری العربیه نیز در خبری فوری اعلام کرد که ایران یک پهپاد را بر فراز یکی از سایت‌های هسته‌ای خود سرنگون کرده است. رویترز نیز نوشت که ایران اعلام کرد پهپادی را که تلاش داشته به محدوده یک سایت هسته‌ای نفوذ کند سرنگون کرده است.

خبرگزاری فرانسه هم این خبر را پوشش داد و شبکه خبری المیادین نیز اعلام کرد که یگان‌های دفاع هوایی سپاه پاسداران ایران هواپیمای جاسوسی اسرائیلی را پس از رهگیری با شلیک موشک سرنگون کردند. شبکه‌های الجزیره و بی.‌ بی. ‌سی هم بلافاصله این خبر را پوشش دادند.در آذر سال 90 هم واحدهای جنگ الکترونیکی و پدافند هوایی موفق شده بودند، هواپیمای بدون سرنشین پیشرفته جاسوسی آمریکایی را با اندک خسارتی سرنگون کنند. تازه ترین گزارش به نقل از سخنگوی سپاه حاکی است که بخش​هایی از پهپاد ساقط شده سالم است و قابلیت رمز گشایی آن وجود دارد . سخنگوی سپاه اضافه کرد: جزئیات محل شناسایی، رهگیری و محل پرواز این پهپاد تا ساقط شدن آن امروز (دوشنبه) اعلام می​شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها