حلقه پیرامون تروریست های افراطی که در قتل جیمز فولی دست داشته اند تنگ تر می شود. مظنون شماره یک، مردی 24 ساله است که قبلا یک خواننده رپ لندنی بود.
کد خبر: ۷۰۹۱۹۸
جلاد خبرنگار آمریکایی خواننده رپ بود + عکس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از گاردین و ایندپندنت، فیلم ویدئویی قتل وحشیانه جیمز فولی خبرنگار آمریکایی که روی اینترنت منتشر شد به سرعت این امکان را فراهم آورد که جلاد جیمز به عنوان یک تبعه بریتانیایی که اهل لندن بوده و انگلیسی را با لهجه چند فرهنگی محله ایست اند صحبت می کند، شناسایی شود.

براساس تحقیقات سازمان MI6 ، سرویس اطلاعاتی خارجی بریتانیا اطلاعات به دست آمده و تصاویر می تواند متعلق مردی 24 ساله به نام عبدالماجد عبدالباری باشد که در ژوییه سال 2013 به سوریه رفت و به تروریست های داعش پیوست.

او که در لندن خواننده رپ بود چند آهنگ از جمله «L Jinny» ،«Lyricist Jinn» یا« The Beginning » را خوانده که در سال 2012 به ویژه از رادیو BBC پخش شده بودند.

از مدتها پیش اطلاعاتی در مورد این مرد جوان وجود داشت که تنها به خوانندگی رپ مربوط نمی شد.

در 15 اوت گذشته (24 مرداد) او روی حساب کاربری اش در توئیتر عکسی از خودش را منتشر کرد در حالی که یک سر بریده را در دست داشت و نوشته بود : من و رفیقم ، یا دستکم آنچه که از او باقی مانده است.

در ترانه « The Beginning » یکی از آخرین کارهای عبدالماجد عبدالباری ، او می خواند: به من افتخار و احترام پدرم را بده، سوگند می خورم روزی که آنها برای دستگیری پدرم آمدند، من می توانستم یک یا دو پاسبان را بکشم.

قبل از این قطعه ، مرد جوان اغلب به عملیاتی که پدرش انجام داده بود و دشواری زندگی با مادر و 5 نفر از اعضای خانواده اش اشاره می کرد.

پدر عبدالماجد عبدالباری یک مهاجر مصری از سوی مقامات امنیتی چهره ای شناخته شده است ، او یکی از دستیاران نزدیک اسامه بن لادن بوده که به دلیل اتهام دست داشتن در حملات تروریستی القاعده علیه سفارتخانه های آمریکا در نایروبی و دارالسلام در سال 1998 در سال 2012 به آمریکا مسترد شد. عادل عبدالباری هم اکنون در انتظار محاکمه اش در نیویورک زندانی است.

براساس اطلاعات، عبدالماجد در سوریه با دو تبعه دیگر بریتانیا گروهکی به نام «بیتل ها» را تشکیل داده است. رازول اسلام و آیین دیویس یاران او هستند.

رازول اسلام برادر 21 ساله شاجول اسلام پزشک 28 ساله است که قبلا در سال 2012 متهم به گروگان گیری جان کنتلی یک روزنامه نگار بریتانیایی در سوریه شده بود. این پزشک ادعا کرد که برای مداوای مجروحان جنگ به سوریه رفته بود. او به دلیل فقدان مدارک کافی از سوی دادگاه آزاد شد.

ماموران اعتقاد دارند شاجول اسلام هیچ ارتباطی با قتل فولی نداشته اما می تواند نقشی کلیدی در شناسایی قاتلان او داشته باشد.

نفر سوم آیین دیویس 30 ساله است. او قبلا یک خرده فروش مواد مخدر در هامراسمیت در غرب لندن بود که برای رفتن به سوریه مسلمان شد و پس از ورود به این کشور به تروریست های داعش پیوست.

خانواده عبدالباری به ماموران گفته اند که هیچ اطلاعی از این دو برادر ندارند اما خانواده دیویس حاضر به گفت و گو با ماموران نشدند.

به هر حال ، ماموران اطلاعاتی بریتانیا معتقد هستند که قاتل جیمز فولی و هم دستانش به زودی شناسایی خواهند شد. مترجم: بهرام افتخاری / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
۰
۰
از قیافش مشخصه كه روانی بوده و كمبود عاطفی دارد .
...
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
۰
۰
خدایی میبینید چقدر به مردمشون اهمیت میدن!!!! یه خبرنگارشون كشته شده به این سرعت دارن قاتلشو رد یابی میكنن اونوقت...
هادی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
۰
۰
عجب اطلاعات قوی دارن نامردا
به چشماش كه دقت میكنی میبینی همین نامرد هست
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها