تصویب افزایش 20 درصدی نرخ سرویس مدارس

افزایش 20 درصدی نرخ کرایه سرویس مدارس شهر تهران برای سال تحصیلی 94 ـ93 روز گذشته به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید.
کد خبر: ۷۰۶۶۰۴
تصویب افزایش 20 درصدی نرخ سرویس مدارس

به گزارش فارس، عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران دراین باره گفت: لایحه افزایش کرایه سرویس مدارس از سوی شهرداری به شورا ارائه شد و با توجه به معیشت شهروندان و رضایت رانندگان مورد بررسی کارشناسی کمیسیون‌های عمران و حمل و نقل و اقتصادی و برنامه و بودجه قرار گرفت.

ابوالفضل قناعتی با بیان این‌که نرخ جدید این کرایه‌ها از دو ماه آینده قابل اجراست، اعلام کرد: تصمیم دو کمیسیون افزایش حداکثر 20 درصد بود؛ در حالی که پیشنهاد شهرداری افزایش حدود 25 درصد بوده است.

احمد دنیامالی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران نیز تصریح کرد: موضوع مورد تاکید شورای شهر، نظارت بر عملکرد سرویس‌ها، کیفیت خودروها، صلاحیت رانندگان و مناسب بودن نرخ‌ها بوده است که مقرر شد از سوی آموزش و پرورش و تاکسیرانی شهرداری تهران انجام شود.

وی با تاکید بر این‌که باید همه خودروهای سرویس مدارس برچسب شناسایی داشته باشند، گفت: درباره سرویس‌های مدارس، هماهنگی‌های لازم با راهنمایی و رانندگی انجام شده است.

دنیامالی از ثابت نبودن نرخ‌های تعیین شده خبر داد و تصریح کرد: این نرخ‌ها براساس مسافت تعیین می‌شود. همچنین در این دوره نظارت بیشتری بر سرویس مدارس صورت گرفته و مراقبت‌های ویژه درباره سرویس مدارس دانش‌آموزان دبستانی و پیش‌دبستانی با هدف کاهش سوانح انجام می‌شود.

اسماعیل دوستی، نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان این‌که این طرح در نهایت 10 درصد از دانش‌آموزان را دربر می‌گیرد، افزود: با توجه به این‌که 90 درصد دانش‌آموزان و دانشجویان از دیگر وسایل حمل و نقل برای رسیدن به مراکز آموزشی خود استفاده می‌کنند، باید مصوبه شورا درخصوص ارائه بلیت اتوبوس و مترو به صورت نیم‌بها برای این قشر پیگیری شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها