تلاش آمریکا برای توقف جنگ در غزه در حالی است که رسانه‌های این کشور فاش کردند، پنتاگون در طول جنگ بدون اطلاع اوباما به اسرائیل سلاح داد تا در حمله علیه غزه از آن استفاده شود.
کد خبر: ۷۰۵۶۶۰
پنتاگون بدون اجازه اوباما به اسرائیل سلاح داد

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در گزارشی فاش کرد که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با وجود عدم موافقت کاخ سفید و وزارت خارجه این کشور، ارتش رژیم صهیونیستی را به سلاح‌های مختلف تجهیز کرده است.

بنا به گزارش وال استریت ژورنال، رئیس جمهوری آمریکا در جنگ اخیر غزه تلاش داشت با فشار به تل آویو مسئولان اسرائیل را بر آن دارد تا در حمله به غزه خویشتن‌دار باشند و محتاطانه تر عمل کنند. در همین راستا برنامه‌های نظارتی بیشتری را در زمینه اعطای سلاح به اسرائیل وضع کرده بود، اما پنتاگون با دور زدن این محدودیت‌ها به ارسال سلاح برای اسرائیل اقدام کرده است.

وال استریت ژورنال نوشت: پنتاگون با ارسال سلاح برای اسرائیل در طول جنگ غزه نشان داد که کاخ سفید و اراده حاکم آمریکا تاثیر چندانی بر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی ندارد و حامیان تل‌آویو در آمریکا در پاره‌ای از مواقع بدون اجازه رهبران خود دست به برخی حمایت‌ها از اسرائیل می‌زنند.

در واکنش به این گزارش ماری هارف، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد‌ که دولت واشنگتن نظارت‌های خود بر ارسال سلاح برای اسرائیل را افزایش داده اما در عین حال مدعی شد که چیز غیرعادی رخ نداده است. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها