از «نوروفیدبک» یا «خودتنظیمی مغز» مغز چه می‌دنید؟

برای درمان کودکان بیش فعال مغزشان را تنظیم کنید

درمان دارویی بیش فعالی از 7 سالگی

یک روانپزشک با تاکید بر این که درمان بیش فعالی لزوما دارویی نیست، گفت: گرچه درمان بیش‌فعالی در بسیاری موارد ترکیبی است و از طریق دارویی و غیردارویی ممکن است، اما درمان دارویی با در نظر گرفتن عوامل موثر بر بیماری در خانواده و محیط تحصیل این کودکان، صرفا با نظر روان‌پزشک کودک و نوجوان بهتر است از هفت سالگی آغاز شود.
کد خبر: ۷۰۴۶۵۷
درمان دارویی بیش فعالی از 7 سالگی

جام جم سرا: دکتر امیرحسین جلالی با اشاره به این‌که اختلال بیش‌فعالی و فقدان توجه، یک اختلال رفتاری شایع است که حدود 8 تا 10 درصد کودکان را مبتلا می‌کند، در گفت‌و‌گو با جام‌جم افزود: نکته مهم در مورد بیش‌فعالی آن است که نباید نسبت به درمان آن به بهانه آن که در سنین بالاتر و بتدریج به طور خود به خود درمان می‌شود، بی‌توجه بود. به بیان دیگر از آنجایی که بیش‌فعالی بر تعاملات اجتماعی کودک با محیط اطرافش تاثیر می‌گذارد، نباید نسبت به درمان آن بی‌توجه بود.

وی توضیح داد: کودکان بیش‌ فعال بدون فکر کردن عمل می‌کنند، بیش از اندازه فعالند و در تمرکز کردن مشکل دارند. بعلاوه چنین کودکانی در تحمل استرس، رعایت قوانین و ساختارمند بودن دچار مشکل هستند و این نوع مسائل بی‌شک در روابط اجتماعی آنان در سنین بالاتر نیز موثر است. بویژه آن‌که کودکان بیش‌فعال به دلیل آن که بیش از دیگران مورد سرزنش و تنبیه قرار می‌گیرند با افت اعتماد به نفس روبه‌رو هستند که این اختلالات شخصیتی با درمان کنترل می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها