چرا آتش‌بس غزه تاکنون رخ نداده است؟

باج‌خواهی صهیونیست‌ها در قاهره

حماس تمدید آتش‌بس مدنظر رژیم صهیونیستی را نپذیرفت

یک مقام بلندپایه حماس صبح امروز تاکید کرد به سبب پایبند نبودن رژیم صهیونیستی به شروط مقاومت، گروههای فلسطینی تصمیم به عدم تمدید مهلت آتش بس در غزه گرفتند.
کد خبر: ۷۰۳۱۶۳
حماس تمدید آتش‌بس مدنظر رژیم صهیونیستی را نپذیرفت

به گزارش خبرگزاری​ها، یک مقام بلندپایه حماس پس از پایان نشستهای طولانی با میانجیگر مصری در قاهره در سخنانی تاکید کرد: پس از عدم موافقت اشغالگران صهیونیست با مطالبات گروههای فلسطینی، ما با تمدید آتش بس در غزه بر اساس شروط اسرائیل، موافقت نمی کنیم.

وی افزود: ما آتش بس را نمی پذیریم و این یک تصمیم نهایی است. صهیونیستها با رفع محاصره غزه موافقت نکردند و این یکی از درخواستهای اصلی ما در زمینه تمدید آتش بس بود.

در تحولی دیگر، منابع فلسطینی از خروج ساکنان شرق غزه از منازل خود به علت نگرانی از آغاز مجدد حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی همزمان با پایان مهلت آتش بس خبر می دهند.

از سوی دیگر، این منابع از به پرواز در آمدن جنگنده های اسرائیلی در برخی مناطق غزه خبر دادند.

خاطر نشان می شود شب گذشته گردانهای عزالدین قسام شاخه نظامی حماس با بیان اینکه رژیم صهیونیستی تا کنون به تمام خواسته های مشروع مقاومت تن نداده است، به این رژیم هشدار داد موشک باران مناطق صهیونیست نشین را در صورت برآورده نشدن خواسته های مقاومت از سرخواهد گرفت.

اعلام آمادگی مقاومت برای ادامه درگیری‌ها

از سوی دیگر، ابوعبیده، سخنگوی گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش حماس در سخنرانی تلویزیونی از هیات فلسطینی در قاهره خواست تا تنها در صورتی آتش بس را تمدید کند که با درخواست‌های فلسطینی‌ها از جمله تاسیس یک اسکله در غزه موافقت شود.

وی عنوان داشت: در صورتی که با درخواست‌های مردم ما موافقت نشود، ما از هیات می‌خواهیم تا از مذاکرات عقب نشینی کند.

سخنگوی حماس تاکید کرد که مقاومت آماده است تا شروط خود را بر رژیم صهیونیستی تحمیل کند.

ابوعبیده عنوان داشت: ما آماده آغاز درگیری‌های مجدد هستیم و اسرائیل را در مقابل گزینه‌های دشوار می‌گذاریم و یا آن‌ها را وارد جنگ فرسایشی طولانی مدتی می‌کنیم یا اینکه آن‌ها را به جنگ زمینی گسترده‌ای می‌کشانیم که در آن هزاران سرباز اسرائیلی کشته می‌شوند.

حمایت از مقاومت در غزه

هزاران فلسطینی در غزه با برپایی تظاهراتی که با فراخوان جنبش حماس برگزار شد، حمایت خود را از مقاومت و هیات مذاکره کننده فلسطینی اعلام کردند.

آن‌ها پرچم‌های حماس را در دست گرفته و شعارهایی همچون "مقاومت مقاومت" را سر دادند.

مشیر المصری، سخنگوی جنبش حماس نیز در مقابل تعداد زیادی از تظاهرکنندگان حامی مقاومت در غزه گفت: اسرائیل باید بداند که مبارزان در میدان درگیری‌ها هستند و آن‌ها برای درگیری‌ها آماده هستند.

ادعای صهیونیست‌ها

از سوی دیگر، رسانه‌های رژیم صهیونیستی مدعی شدند که صدای آژیرهای خطر در شهرک‌های یهودی نشین اطراف نوار غزه قبل از پایان آتش بس موقت شنیده شده است.

روزنامه یدیعوت آحارونوت به نقل از مسئولان دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی مدعی شد دو موشک به سمت اشکول شلیک شده است اما این موشک‌ها احتمالا در مناطق غیر مسکونی منفجر شده و تلفات انسانی یا خسارت‌های مادی نداشته است.

در مقابل، سامی ابوزهری، سخنگوی حماس اعلام کرد که اظهاراتی مبنی بر شلیک موشک به سمت اراضی اشغالی، صرفا ادعاهای رژیم صهیونیستی بوده که هدف از آن برهم زدن امور است.

این ادعاهای رژیم صهیونیستی مبنی بر شلیک موشک به اراضی اشغالی دو ساعت قبل از پایان آتش بس موقت مطرح شد.

از سوی دیگر، عزت الرشق، عضو هیات مذاکره کننده فلسطینی و یکی از رهبران حماس نیز در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که گردان‌های عزالدین قسام و این هیات در قاهره در یک جنگ شرکت دارند و هر یک مسیر دیگری را تکمیل می‌کنند.

اذعان به شکست

بنی گانتس، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که این رژیم در ترور رهبران مقاومت فلسطین شکست خورده است و عدم توانایی در ترور رهبران مقاومت، شکستی برای این رژیم تلقی می‌شود.

وی مدعی شد: ارتش اسرائیل می‌تواند آن‌ها را در هر زمانی و در هر مکانی هدف قرار دهد، رهبران حماس همچنان هدف ترور ما قرار دارند و زمانی که فرصتی حاصل شود، آن‌ها هدف قرار خواهند گرفت.

بنی گانتس در کنفرانسی خبری گفت: ما در پایان جنگ طولانی هستیم که با عملیات گسترده‌ای آغاز شد و به عملیات زمینی در داخل نوار غزه انجامید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها