انتخاب رشته اینترنتی داوطلبان آزمون سراسری عصر امروز آغاز می​شود.
کد خبر: ۷۰۲۶۸۲
آغاز انتخاب رشته آزمون سراسری،امروز

به گزارش واحد مرکزی خبر،معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور با اعلام این خبر گفت: این انتخاب رشته 8 روز ادامه خواهد داشت و هر داوطلب با مراجعه به پایگاه اینترنتی این سازمان به نشانی sanjesh.org می تواند 150 رشته را انتخاب کند.

دکتر جمالی افزود:داوطلبان باید در نظر داشته باشند به محض ورود به قسمت انتخاب رشته حدود 40 دقیقه فرصت دارند تا انتخاب رشته کنند و در صورت تمام شدن این مدت می توانند دوباره وارد قسمت انتخاب رشته شوند.

دکتر جمالی افزود:در صورتی که داوطلبی که کار انتخاب رشته خود را انجام دهد و چند ساعت بعد متوجه شود که رشته​ای را باید اضافه یا کم کند تا آخرین روز مهلت انتخاب رشته فرصت دارد این اصلاحیه را انجام دهد.

وی تصریح کرد: داوطلبان می​توانند برای انتخاب رشته بهتر، از سامانه انتخاب رشته مجازی که هم اکنون در پایگاه اینترنتی سازمان سنجش قرار دارد استفاده کنند.

معاون سازمان سنجش آموزش کشور گفت: این سامانه تا حدود 90 درصد شانس قبولی داوطلبان را نشان می​دهد.

دکتر جمالی افزود:این سامانه طوری طراحی شده است که همه مقاطع، روزانه، شبانه، پیام نور و غیر انتفاعی را به صورت جداگانه یا به صورت تجمیع شده درصد قبولی داوطلب را در هر یک از این دوره ها نشان می دهد.

وی گفت: ‌حتی اگر داوطلب بخواهد بداند مثلا فقط در رشته پزشکی در کدام استان ها قبول می شود، سامانه این کار را انجام می​دهد.

وی افزود: در کنکور امسال همه داوطلبان مجاز به انتخاب رشته شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها