اگر کسی تیم را می‌خواهد آن را دو دستی تقدیمش می‌کنیم

استیلی: گفتند تیم را ارزان دادند و ذهنیت‌ها را خراب کردند

مالک باشگاه راه‌آهن گفت: اعلام کردند تیم را ارزان دادند و با این کار ذهنیت‌ها را خراب کردند.
کد خبر: ۶۹۹۵۷۵
استیلی: گفتند تیم را ارزان دادند و ذهنیت‌ها را خراب کردند

به گزارش جام جم ورزشی ؛ حمید استیلی قبل از شروع جلسه تعیین مالکیت باشگاه راه‌آهن گفت: دو روز پیش به ما نامه زدند که هزینه‌ای انجام ندهیم و فعالیتمان را در راه‌آهن متوقف کنیم. دو هفته پیش هم می‌خواستیم مالکیتمان را معلوم کنیم اما مشکلاتی وجود داشت.

وی افزود: ما تمایل چندانی به آمدن در راه‌آهن نداشتیم اما با اصرار بازیکنان و مدیرعامل باشگاه دوستان من جلو آمدند تا وضعیت باشگاه مشخص شود. اکنون من از این مسئله که دوستانم برای فعالیت جلو آمدند خجالت می‌کشم. امیدوارم هرچه زودتر تکلیف باشگاه راه‌آهن معلوم شود.

مالک باشگاه راه‌آهن تصریح کرد: در جلسه‌ ای با حضور نماینده دادستانی علیپور نماینده وزارت نفت و هادی ساعی قیمت باشگاه را تمام کردیم قیمت 8 میلیارد تومان بود که نماینده دادستانی گفت به نیت حضرت علی 110 میلیون تومان روی آن بگذارید که در نهایت با 8 میلیارد و 110 میلیون تومان توافق صورت گرفت و همه صلوات فرستادند همان موقع یک میلیارد و 500 میلیون تومان چک بانکی دادیم و قرار شد با بازیکنانی که در گذشته قرارداد داشتند تسویه کنیم و هزینه‌ها را پایین آوردیم. ما برای بستن تیم 10 بازیکن زیر 23 سال داریم و در کنار آن نفرات با تجربه‌ای مثل محمد غلامی، شیث رضایی و محمد آبشک را جذب کردیم. بزرگانی مثل حسین کلانی، مهدی مناجاتی و جعفر کاشانی را به تیم آوردیم. راه‌آهن تیمی است که فقط در رده بزرگسالان فعالیت نمی‌کند و ما دوست داشتیم این جوان‌ها را حفظ کنیم جا دارد از دوستانم تشکر کنم به خاطر اینکه برای حفظ تیمی پا پیش گذاشتند که برگشت مالی چندانی ندارد و کمتر کسی می‌آید 15- 16 میلیارد تومان هزینه کند.

استیلی در پاسخ به این سوال که چطور متوجه شد امتیاز راه‌آهن را می‌فروشند عنوان کرد: حدود دو ماه پیش در رسانه‌ها اعلام شد که امتیاز راه‌آهن را به فروش می‌گذاریم. در هیات مدیره پرسپولیس هم حضور داشتم و بازیکنان قدیمی پیش من می‌آمدند و می‌گفتند باشگاه چنین مشکلاتی دارد و دوستانتان را جلو بیاورید. ابتدا قرار بود باشگاه‌ را به نساجی قائم شهر و یا مس کرمان که برای خرید جلو آمده بودند انتقال دهند و می‌دانید بدون شک در این راستا همان شرایط باشگاه پاس همدان اتفاق می‌افتد. مهدی تاج و نژادفلاح تلاش کردند تیم در تهران بماند و در روزهای آخر که راه‌آهن در حال سقوط بود تا آخرین تیم سقوط کرده از لیگ برتر به لیگ دسته اول فجر سپاسی بالا بیاید با اعلام بازیکنان و رئیسی‌کیا و نظر مثبت دادستانی وضعیت تیم مشخص شد.

وی افزود: در این راستا باید مسائل اجتماعی هم در نظر گرفته شود باشگاه موجود زنده است و باید شرایط آن در نظر گرفته شود. کمترین هزینه ما با ارتباطاتی که داریم سفر به شهر سرعین که چیزی حدود 50 میلیون تومان هزینه در بر داشت. ما باید در زمان نقل و انتقالات بازیکن می‌گرفتیم و با بخشی از بازیکنان قدیمی تسویه کردیم و نفرات جدیدی را هم جذب کردیم . برخی از دوستان حاضر در دادستانی فوتبالی هستند امیدوارم آنها کمک کنند تا شرایط تیم مشخص شود 5 روز دیگر اولین بازیمان در لیگ برتر برگزار می‌شود ما نسبت به رقیبانمان سه هفته دیرتر استارت تمرینات را زدیم و خودمان مشکلات زیادی داریم حالا این مشکلات هم برای ما درست شده است حاضریم هرکس که می‌خواهد و طالب تیم است باشگاه را دو دستی به آنها بدهیم و تنها هزینه‌های ما را بازگرداند. خودم به خاطر بازیکنانی که به دلیل حضور من به راه‌آهن آمدند حاضرم بدون دریافت یک ریال کار کنم. تقاضای من از دادستانی این است که وضعیت تیم را مشخص کنم. یکسری دوستان ذهنیت‌ها راخراب کردند واعلام کردند تیم را ارزان انتقال دادند در صورتی که در نشست تعیین قیمت همه چیز مشخص شد و در پایان هم صلوات فرستادند.

مالک باشگاه راه‌آهن در ادامه تاکید کرد: در آن جلسه قرار شد نماینده مالک و نماینده دادستانی به زندان بروند تا رضایت مالک را بگیرند . او هم از این موضوع استقبال کرده بود در حقیقت رقم باشگاه راه‌آهن در مقابل مشکلات او چیزی نیست حالا بیان شده این مسئله را دوباره بررسی می‌کنند من هم اعلام می‌کنم اگر کسی باشگاه را با قیمت بالاتری می‌خواهد ما تیم را دو دستی به او می‌دهیم.

استیلی با اشاره به اینکه بخش خصوصی به حمایت همه‌جانبه‌ای نیاز دارد خاطرنشان کرد: به جای اینکه به بخش خصوصی کمک کند این شرایط به وجود آمده و با این کار نمی‌توان خصوصی‌سازی کرد اکنون اسپانسری به باشگاه پرسپولیس آمده و آنقدر مانع مقابل کارها می‌گذارند که نمی‌توان فعالیتی را به صورت مناسب دنبال کرد. قطعا این اسپانسر هم کنار می‌رود بخش خصوصی مستلزم کمک دولت است و باید زیرساخت‌های مناسب را به وجود آورد. باید نظارت درستی انجام شود تا بخش خصوصی پا بگیرد.

استیلی در ادامه اظهار داشت: تنها اشتباهی که ما کردیم این بود که بعد از انجام توافقات مسائل را روی کاغذ نیاوردیم. در جلسه همه توافق کردند و تنها دادستانی این توافق را امضا نکرد.

وی در مورد اینکه چرا در فدراسیون حاضر شدند،‌خاطرنشان کرد: شاید ما کنار بکشیم و این مسئله را به مهدی تاج اعلام کردیم که او گفت برای حل مشکلتان به فدراسیون بیایید.

مالک باشگاه راه آهن در ادامه تصریح کرد: بخش خصوصی خیلی مشکل دارد با اسپانسر پرسپولیس با ۳۰ میلیارد پول امده اما آنقدر مشکلات هست که دست و پای اسپانسر بسته شده است وقتی پرسپولیس و استقلال این وضعیت را دارند ما دیگر نمی‌توانیم کاری انجام دهیم.

وی در پایان درباره اینکه چه کسانی در جلسه امروز حضور دارند عنوان کرد: آنهایی که دلشان برای فوتبال می‌سوزد به جلسه آمدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها