منصور ضابطیان که چند سالی است به عنوان یکی از سازندگان اصلی برنامه «رادیو هفت» شناخته می‌شود، تهیه‌کنندگی برنامه‌ای با موضوع غذاهای ایرانی را در شبکه تازه تاسیس نسیم بر عهده گرفته است.
کد خبر: ۶۹۸۷۶۱
منصور ضابطیان غذاها را «مزه» می کند

او درباره برنامه «مزه غذای ایرانی» - می‌گوید: ما در حوزه‌ی فرهنگ غذایی ایرانی کمتر کار کرده‌ایم؛ غذاهای ما می‌توانند سفیران خوبی برای کشور و فرهنگ ما در دیگر کشورها باشند.
این برنامه‌ساز درباره‌ی طرح ایده‌ی «مزه» در شبکه نسیم بیان کرد: غذا یکی از نشانه‌های فرهنگی هر ملتی است و در واقع ملت‌ها را با غذاهایشان می‌توان تقسیم بندی کرد‌، حتی گاهی وقت‌ها بسیاری از کشورها نظیر ایتالیا و چین به واسطه‌ی غذایشان معروف شده‌اند.
وی افزود: یکسری طعم‌ها‌، مزه‌ها و غذاها مشخصا برای ایران هستند و درجای دیگری نمی‌توان آنها را پیدا کرد. «مزه» نیز سعی کرده است که به این موارد بپردازد.

/Media/Image/1393/05/01/635417177238091258.jpg
ضابطیان همچنین توضیح داد: رویکردها در این برنامه خیلی استانی نبوده و مبتنی بر غذا بوده است‌، ممکن است غذایی در استانی پررنگ‌تر باشد در نتیجه به آن استان می‌رویم اما در کل خیلی جغرافیا محور نیست.
این برنامه‌ساز درباره‌ی اینکه آیا «مزه» ادامه‌دار خواهد بود؟ گفت: قراردادمان با تلویزیون 20 قسمت است و در حال حاضر نیز 10 قسمت آماده شده و 10 قسمت دیگر در مرحله‌ی پیش تولید است؛ ضمن اینکه بعید می‌دانم تعداد قسمت‌های برنامه از این تعداد بیشتر شود، چون علیرغم اینکه زمان کوتاهی برای پخش دارد، مجموعه‌ی سختی است.
وی درباره‌ سختی‌های تولید «مزه» نیز خاطرنشان کرد: تولید یک برنامه با تنوع لوکیشن سخت است و بخش عمده‌ای از این کار باید در سطح شهر ساخته شود. همچنین راضی کردن رستوران‌ها برای اینکه در برنامه حضور داشته باشند دشوار است، مسائل بازرگانی هم مطرح است و هم باید آنها را راضی کرد و هم محدودیت‌های تلویزیون در نشان دادن لگو را باید رعایت کرد.
ضابطیان ادامه داد: همچنین در ماه رمضان نیز نمی‌توانیم تولیدی داشته باشیم، چون هیچ رستوران و غذافروشی باز نیست و مجری برنامه نیز نمی‌تواند جلوی دوربین غذا بخورد.
وی درباره‌ی انتخاب امیرعلی نبویان به عنوان مجری برنامه‌ی «مزه» و استفاده نکردن از چهره‌های جدیدتر خاطرنشان کرد: امیرعلی جزو تیم ماست و ما با او در حوزه‌های مختلف کار کرده‌ایم و فکر کردیم باتوجه به دانش، علاقه‌ی او به این موضوع و توانمندی‌اش در اجرا می‌تواند از پس این کار بربیاید و خوشبختانه اشتباه هم نکردیم.
این برنامه‌ساز یادآورشد: آقای نبویان برای اولین بار است که به عنوان یک مجری مقابل دوربین حاضر می‌شود ، طبیعی است که وقتی که مجموعه را به صورت حرفه‌ای تولید می‌کنیم به سراغ کسانی می‌رویم که امتحانشان را پس داده‌اند استفاده از یک مجری صفر کیلومتر کمی دشوار است اما به این معنا هم نیست که از چهره‌های جدید در برنامه‌هایمان استفاده نکنیم کماینکه در «رادیو هفت» مرتب چهره‌های جدید به تیم اضافه می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: بعد از پایان «مزه» فعلا ایده‌ی جدیدی برای شبکه نسیم ندارم. نه ما طرحی ارائه دادیم نه شبکه از ما طرح خواسته است البته با توجه به گرفتاری‌های کاری که داریم بعید می‌دانم که کار جدیدتری داشته باشم.
ضابطیان در ادامه‌ی گفت‌وگوی خود درباره‌ی اینکه آیا شبکه نسیم می‌تواند در آینده نیز روند خوبی را که در شروع داشته حفظ کند به ایسنا گفت: اینکه می‌تواند این روند را ادامه دهد یا نه با عملکرد شبکه ارتباط مستقیم دارد تاکنون نیز شبکه با برنامه‌سازان و هنرمندان برخورد خوبی داشته است اگر شرایط به همین شکل ادامه پیدا کند و البته شبکه به کیفیت برنامه‌هایش نیز توجه ویژه داشته باشد طبیعتا این روند می‌تواند ادامه پیدا کند.
او همچنین در پاسخ به پرسشی دیگر ایسنا مبنی بر اینکه آیا علت جذب هنرمند و برنامه‌سازان چهره به شبکه نسیم تخصیص بودجه‌ی خاصی است؟ عنوان کرد: نه من فکر می‌کنم که این شبکه بودجه‌اش را درست مدیریت می‌کند، خیلی وقت‌ها جذب افراد به برنامه‌سازی یا حضور در یک شبکه به برخوردهای مدیریتی مربوط می‌شود.
ضابطیان افزود: در شرایطی که اساسا ما در کشورمان کمی مساله کمبود احترام و احترام گذاشتن به یکدیگر داریم، وقتی با افراد باادب و احترام برخورد می‌شود، صرف نظر ازمسائل اقتصادی، راغب می‌شوند که در یک شبکه کار کنند.
«مزه غذای ایرانی» دوشنبه‌ها ساعت 21 و 30 دقیقه به روی آنتن شبکه نسیم می‌رود. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها