چه زیبا و دوست‌داشتنی است سحرهای ماه رمضان؛ خلوتی که کمتر دست می‌دهد تا به دور از غوغای بی‌حاصل روزانه که زندگی انسان‌ها را غرق در خود ساخته است، این امکان فراهم آید تا دمی هم به خود بپردازیم و قصه دل‌های پرغصه را باز گوییم. ما هم پای شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی می‌نشینیم تا چه در هنگام سحر و افطار گوش بسپاریم به نوای خوش قاریان و دل بسپاریم به مناجات و ادعیه‌خوانی.
کد خبر: ۶۹۸۲۲۱

شنیدن برنامه‌های رادیو در هنگام سحر حس خوبی به شنونده منتقل می‌کند. ویژه‌برنامه سحرگاهی «شهر روشنایی» عنوان برنامه‌ای از گروه معارف و تربیت رادیو تهران است که هر شب از ساعت 3 تا 5 با پخش دعاهای سحر و مناجات از موج اف.ام ردیف 94 مگاهرتز پخش می‌شود. این برنامه هر شب شنوندگان را با بخش‌های آیه‌های رحمت و تفسیر آیه‌های قرآن همراهی می‌کند. معرفی بزرگان دین، پخش دعای سحر، مناجات خوانی و پخش اذان و نماز جماعت از دیگر بخش‌های این برنامه است.

تک واژه‌های سلام، شهر روشنایی، کفر، شهر، سحر، قلم، ضامن و... موضوع‌های روزانه این برنامه است که با رویکرد عرفانی و مذهبی به عمق این واژه‌ها پرداخته می‌شود تا به معنای واقعی آن کلمات کلیدی دست یابیم تا شاید راهگشا باشد.

در بخش آیه‌های رحمت پخش آیات قرآن کریم و در بخش روشنان شهر یکی از بزرگان دین معرفی می‌شود.

حاج احمد صادقی ضمن قرائت آیاتی از کلام الله مجید تفسیر آیه‌های خوانده شده را تقدیم شنوندگان می‌کند. استاد سیدقاسم موسوی قهار، صدای آشنای سحر؛ فرازی از دعای سحر را می‌خواند و با مناجات خوانی روح و جانی دوباره به‌روزه داران می‌بخشد.

شهر روشنایی دعاهای مردم را با صدای خودشان پخش می‌کند که با سوز دل و از ته قلبشان برای استجابت دعاهایشان به درگاه ایزدمنان پناه آورده‌اند. گزیده‌ای از سخنرانی‌های بزرگان علم و معرفت در حوزه اخلاق، ماه مبارک رمضان و عرفان از دیگر بخش‌های این برنامه سحرگاهی است. ساده با تو حرف می‌زنم همراه با مناجات کاری از مهدی مجنونی است که هر شب فرازی از یک دعا انتخاب و همراه با ترجمه پخش می‌شود.

اسماعیل باستانی تهیه‌کننده، بشیر جعفری‌نیا مشاور محتوایی، محمدرضا علی‌اکبری گوینده، مهدی رستمی کارشناس و صادق شایان هماهنگی؛ دیگر عواملی هستند که با این برنامه همکاری می‌کنند.

فاطمه عودباشی‌‌/‌ ‌گروه رادیو و تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها