لاریجانی در نشست تروئیکای اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی:

رژیم صهیونیستی دچار پریشانی سیاسی شده است

با حضور 8 رییس مجلس در تهران برگزار می شود

اجلاس تروئیکای بین المجالس اسلامی در دفاع از فلسطین

دبیر کمیته سیاسی اجلاس تروئیکای بین المجالس اسلامی با بیان این که این اجلاس روز سه شنبه در حافظیه سعدآباد برگزار می شود، گفت: در اجلاس تروئیکای بین المجالس اسلامی هشت رییس مجلس حضور می یابند.
کد خبر: ۶۹۷۵۲۲
اجلاس تروئیکای بین المجالس اسلامی در دفاع از فلسطین

«کاظم جلالی» روز یکشنبه در نشست خبری که به مناسبت برگزاری اجلاس تروئیکای بین المجالس کشورهای اسلامی در تهران برپا شد با محکوم کردن حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه اظهارداشت: چندین سال است غزه در محاصره کامل به سر می برد و رژیم صهیونیستی اجازه ورود کمک های انسانی اعم از غذا، دارو و کمک های بشردوستانه را به این منطقه نمی دهد.

وی با بیان این که امروز اوج گرفتاری ها برای مردم غزه ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: در ماه مبارک رمضان ما شاهد جنایت هولناک رژیم صهیونیستی در این منطقه هستیم که باعث شده صدها نفر از مردم از جمله زنان و کودکان بی گناه به شهادت برسند و جمع زیادی مجروح شوند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ما در مقابل این جنایت ها شاهد سکوت مجامع بین المللی هستیم و بسیاری از مقامات دنیا در موضع گیری های خود از رژیم صهیونیستی حمایت می کنند.

جلالی ادامه داد: دردآورتر این که مجامع مربوط به کشورهای اسلامی همانند سازمان تعاون اسلامی نیز در این باره سکوت کرده اند.

وی همچنین گفت: علی لاریجانی رییس اتحادیه بین المجالس اسلامی لازم دانست صدای مردم مظلوم غزه را به گوش جهانیان برساند از این رو مجلس شورای اسلامی اجلاس تروئیکای بین المجالس اسلامی را برگزار می کند.

دبیر کمیته سیاسی اجلاس تروئیکای بین المجالس اسلامی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان رییس کنونی، کشور سودان به عنوان رییس قبلی و کشور مالی به عنوان رییس بعدی بین المجالس اسلامی در این اجلاس حضور می یابند.

جلالی اظهار داشت: در تماس تلفنی علی لاریجانی با روسای مجالس این دو کشور آنان آمادگی خود را برای حضور در این اجلاس اعلام کرده اند.

وی همچنین گفت: رییس مجلس شورای اسلامی از کشورهای دیگر برای حضور در این اجلاس دعوت کرده است که تاکنون روسای مجالس ترکیه، پاکستان، سوریه، عراق و رییس ملی مجلس فلسطین برای حضور اعلام آمادگی کرده اند، همچنین قرار است هیاتی از لبنان در این اجلاس شرکت کند.

نمایندده مردم شاهرود در مجلس خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی همچنین از الجزایر، کویت، امارات، عمان، قطر، عربستان، افغانستان، تونس، مالزی و اندونزی برای حضور در این اجلاس دعوت کرده است.

جلالی با یادآوری این که این اجلاس به ریاست علی لاریجانی برگزار می شود، گفت: روسای مجالس در این اجلاس در مورد وضعیت فعلی فلسطین و غزه سخنرانی می کنند و بیانیه پایانی نیز تدوین و قرائت می شود.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها