دبیر دوم کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: شورای رقابت در بحث خودرو فقط می تواند فرمول و دستورالعمل تعیین قیمت ها را مشخص و نظارت کند و نباید وارد قیمت گذاری شود.
کد خبر: ۶۹۵۲۶۹
خرید پراید هم آرزو شده است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی رادیو اقتصاد، سید محمد بیاتیان در مصاحبه با این رادیو گفت: متاسفانه در هر سال مردم تا 4 ماه منتظر رفتار شورای رقابت هستند و اخیرا هم این شورا، قیمت گذاری کرد که انتظارات را برآورده نمی کند.

وی افزود: مردم فکر می کردند حداقل قیمت برخی خودروها کاهش می یابد چون هزینه های ارزی آن با نرخ مبادله ای است و دلیلی هم برای افزایش قیمت ها و آن هم به این میزان وجود ندارد.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی گفت: قرار نیست هزینه برخی ناکارآمدی های خودروسازان را مردم پرداخت کنند و باید نرخ ها متناسب با قدت خرید مردم باشد در حالی که با این نرخ های جدید خرید پراید هم به آرزوی خیلی از شهروندان تبدیل شده است.

بیاتیان افزود: اعلام شده میزان افزایش قیمت ها در برخی خودروها 3.5 تا 5 درصد خواهد بود اما آیا افزایش قیمت پراید از 16 به 20 میلیون تومان 5 درصد است.

وی گفت: این قیمت ها با هیچ منطق اقتصادی سازگار نیست و به منافع مصرف کنندگان توجهی نشده است.

دبیر دوم کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: خودروسازان هم قیمت های جدید را اعمال کرده اند، اما به شروط شورای رقابت هم توجهی ندارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
۰
۰
تا چند وقت دیگر زنده ماندن هم برای زیر خط فقریها آرزو می شود
تا چند وقت دیگر یك وعده سیر خوردن هم آرزو می شود
تا چند وقت دیگر شرمنده نشدن جلو همسر و فرزندان هم آرزو می شود
رضا
Germany
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
۰
۰
عاقبت حمایت وبستن عوارض بیش ازحدهمین است كه خودروسازان ازهیچكس واهمه ای ندارندچرانمایندگان مجلس
باگذاشتن قانون، عوارض خودرورازیر10درصدنمی كنند چراباقانون گذاری انحصارخودرو راازبین نمی برندچطورمی توان
بانك خصوصی دركشورایجادكه كارایی آن ها ازبانك های دولتی با آن همه امكانات بهتراست چطورمی توان اپراتورتلفن همراه خصوصی دراین مملكت كاركندكه نتیجه اش این شدكه تلفن همراه كه داشتن آن برای عده ای آرزوبودو قیمتش به دست دلالان بالای یك میلیون تومان بودهم اكنون زیر10000تومان است آقایان نمایندگان مردم فقط بادادوبیدادكردن كه كاردرست نمی شودكافیست كه همین امروزدست به كارشوید وعوارض خودروراپایین بیاوریداگرانرژی هسته ای حق مردم است داشتن یك خودروی روزهم حق مردم است نه خودرویی كه مدل قدیمی ،پرمصرف وبی كیفیت وگران است كسانی كه درشركت های خودروسازی هستندحتماً این نكته راقبول دارند؟؟؟؟ كه بایدباسعی وتلاش ورقابت سالم موفق شوند محصولاتشان رابفروشند!!!!!!

نیازمندی ها