وزرای خارجه 1+۵ یکشنبه به وین می روند

ادامه نگارش پیش نویس توافق هسته ای

مایکل مان سخنگوی کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در توئیتر خود نوشت،عصرامروز(جمعه) هلگا اشمید از طرف اتحادیه اروپا و عباس عراقچی از طرف ایران نشست مربوط به نگارش پیش نویس را از سر گرفتند.
کد خبر: ۶۹۴۵۷۴
ادامه نگارش پیش نویس توافق هسته ای

به گزارش واحد مرکزی خبر، نشست عراقچی و تخت روانچی با هلگا اشمید قبل از ظهر امروز با هدف ادامه نگارش پیش نویس متن توافق جامع در هتل کوبورگ وین برگزار شد.

در ادامه رایزنی های ایران و 1+۵ وندی شرمن رییس هیات مذاکره کننده آمریکا با محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در هتل کوبورگ وین دیدار کرد. دیدار صورت گرفته پس از دیدار سه جانبه عراقچی، شرمن و روانچی در وین صورت گرفت.

دیدارعراقچی و روانچی با نماینده آلمان در مذاکرات هسته ای و هلگا اشمید معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا عصرپنجشنبه درهتل کوبورگ وین برگزار شد.قرار است وزرای خارجه 5+1 به مذاکرات وین بپیوندند و روز یکشنبه 13جولای در وین دیدار و گفت وگو کنند.

مایکل مان سخنگوی کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد اشتون از وزرای خارجه کشورهای عضو گروه پنج به علاوه یک دعوت کرده است تا روزیکشنبه در نشستی در وین برای گفتگو درباره روند مذاکرات بر سر برنامه هسته‌ای ایران شرکت کنند.

وزارت خارجه آمریکا هم اعلام کرد که جان کری وزیر خارجه این کشور برای پیوستن به مذاکرات به وین سفر خواهد کرد.وزارت امور خارجه انگلیس نیز اعلام کرد ویلیام هیگ ، وزیر امور خارجه این کشور روز یکشنبه برای شرکت در نشست وزیران امور خارجه گروه پنج به علاوه یک (روسیه ، امریکا ، چین ، فرانسه ، انگیس و آلمان) درباره برنامه هسته ای ایران به وین اتریش خواهد رفت.

همچنین مقامات آلمانی روز جمعه اعلام کردند فرانک والتر اشتاینمایر وزیر امور خارجه آلمان برای شرکت در نشست روز یکشنبه وزیران اموران خارجه پنج به علاوه یک درباره برنامه هسته‌ای ایران به وین می رود .

درعین حال، روسیه روز پنج شنبه گفت "نشانه‌های آشکاری از پیشرفت" وجود دارد اما فرانسه مذاکرات را "دشوار" خوانده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها