روزنامه دیلی تلگراف نوشته است که ابوبکر بغدادی، خلیفه خودخوانده گروه تروریستی، مناطق تحت سیطره خود را از راه مجموعه‌ای از معاونان اداره می‌کند که در دو عرصه فعال هستند؛ مجموعه نخست در عرصه عملیات نظامی در سوریه و عراق و گروه دوم به اداره امور روزانه ساکنان مناطق تحت تصرف تشکیلات فعالیت می‌کنند.
کد خبر: ۶۹۴۴۷۹
داعش چگونه مناطق تحت تسلط خود را اداره می کند؟

این روزنامه افزود برپایه اسنادی که به دست ارتش عراق پس از یورش به خانه یکی از فرماندهان گروه دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش به دست آمده است، جزئیات دقیقی از تشکیلات رهبری و روش اداری آن به دست آمده است.

این گزارش یادآور شده است که پیشینیان البغدادی از جمله ابومصعب الزرقاوی، گروه را از زمانی که با نام دولت اسلامی عراق شهرت داشت، به روش تصمیم گیری از مرکز اداره می‌کردند؛ روشی که البغدادی آن را تغییر داد.

روزنامه دیلی تلگراف افزوده است که البغدادی، نمایندگانی از طرف خود برای اداره امور منصوب کرد، از جنگ در دو جبهه سوریه و عراق گرفته تا مسائل مالی و پرداخت حقوق‌ها.

این روزنامه ادامه داده است که اسناد نشان می‌دهد که البغدادی همچون چوپان است و نمایندگانش همچون سگانی که از گله نگهبانی می‌کنند؛ قدرت این چوپان از سگانش به دست می‌آید.

بنا بر این گزارش، البغدادی دو معاون اصلی دارد که عبارتند از ابو علی الانباری که عملیات نظامی تشکیلات را در سوریه اداره می‌کند و او در ارتش سابق عراق، سرلشگر بود و معاون دوم ابومسلم الترکمانی است که از افسران سازمان اطلاعات نیروی هوایی و عملیات ویژه ارتش عراق بود.

این گزارش از غنایم به دست آمده توسط گروه داعش پس از ورودش به موصل سخن می‌گوید و افزوده است: «هنگامی که گروه وارد موصل شد، ثروتش نزدیک به یک میلیارد و نیم دلار افزایش یافت و نیروهایش هم غنایمی به دست آوردند که اکثر آن‌ها ساخت آمریکا هستند همچون نفربرها، مهمات و اسلحه که قیمت آن‌ها به یک میلیاردها دلار می‌رسد.»

این دولت روحانی است نه خاتمی

علی یونسی دستیار ویژه رییس جمهور در گفت و گویی تفصیلی با ماهنامه ۴۲ با اشاره به تله مخالفان دولت برای عصبانی کردن روحانی گفت:روحانی باید سعی کند عصبانی نشود و اعتدال را حفظ کند،او دو بار عصبانی شد. یکبار در دانشگاه به منتقدان گفت بی سواد.

وی همچنین به ویژگیهای دولت احمدی نژاد اشاره کرد و گفت:یک امتیازی که احمدی نژاد داشت که شاید هیچ کدام از مدیران سابق نداشتند قاطعیت در مدیریت بود. سه ویژگی قاطعیت، دفاع از حلقه اصلی خود و جدیت در آنچه که اعتقاد داشت از مهمترین ویژگی های اوست. اما اینکه بگوییم در اثر عملکرد وی همه متحد شدند از جمله خیرات وی نیست.

یونسی افزود: بدنه اصلاح طلب از دولت روحانی سهم خواهی دارد. من در استان ها می بینم که هنوز مطالبه دارند و مدیریت می خواهند. اصلاح طلبان باید بدنه خودشان را اصلاح کنند و بدانند این دولت روحانی است و نه خاتمی.

وی گفت: روحانی باید مطمئن باشد زمان به نفع روحانی و به ضرر رقبای اوست. این وعده امید را که به همه داده است باید به خوش هم بدهد که پیروز است. کسانی که رقیب روحانی هستند به فکر دوره بعد هم نباشد و باید به فکر انتخابات ۱۴۰۰باشند.

بهانه داعش برای صلح با رژیم صهیونیستی

گروه تکفیری و تروریستی داعش اعلام کرد که هیچ کاری با رژیم صهیونیستی ندارد و با آن نخواهد جنگید.

پایگاه خبری اسرائیلی «124» اعلام کرد که گروه تکفیری داعش اعلام کرده است که با رژیم صهیونیستی یا یهودیان نخواهد جنگید و دلیل آن را نیز این‌چنین اعلام کرده که در قرآن هیچ دستوری برای مبارزه با آنان ذکر نشده است.

این گروه تروریستی در پاسخ به سوال یکی از کاربران در شبکه‌های اجتماعی که چرا داعش با عراقی‌ها و سوری‌ها می‌جنگد اما با رژیم صهیونیستی کاری ندارد، نوشت: پاسخ این سوال نزد ابی‌بکر صدیق است که جنگ با مرتدان را بر فتح بیت‌المقدس که پس از او به دست «عمر بن خطاب» انجام شد، ترجیح داد.

این گروه تکفیری در حالی مدعی تبعیت از قوانین اسلام و قرآن است که بسیاری از اقدامات آن مانند حمله به مردم، بمب‌گذاری، ذبح گروگان ها با اصول اولیه انسانی و اسلامی در تعارض است. حتی این ادعاها با کشتار علمای سنی موصل، آتش زدن مساجد سنی‌ها، تخریب قبور شخصیت‌های تاریخ اهل سنت از جمله نوه عمر بن خطاب در عراق، تجاوز به حقوق مسیحیان، به صلیب کشیدن آن و تجاوز به زنان آنها و تلاش برای به راه انداختن اختلاف مذهبی در تضاد کامل است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها