هلند و برزیل برای کسب مقام سوم جام جهانی بیستم بامداد یکشنبه در برازیلیا به دیدار هم می‌روند. جمیل حمودی از الجزایر این بازی را سوت خواهد زد.
کد خبر: ۶۹۴۴۴۶
برزیل زخمی به هلند بی‌انگیزه رسید

به گزارش جام جم ورزشی، برزیل و هلند پس از ناکامی در بازی‌های نیمه نهایی جام‌جهانی 2014 بامداد (یکشنبه) دیدار رده‌بندی جام بیستم را در ورزشگاه "ناسیونال" شهر برازیلیا برگزار می‌کنند.

برزیل:

میزبان جام‌جهانی که به عنوان سرگروه توانست به مرحله یک هشتم نهایی صعود کند، با غلبه بر تیم‌های شیلی و کلمبیا راهی مرحله نیمه نهایی شد اما با شکست تحقیرآمیز هفت بر یک برابر آلمان امیدهایش برای قهرمانی از بین رفت و اکنون باید برای کسب عنوان سومی برابر هلند قرار گیرد. سلسائو که پس از مصدومیت نیمار کیفیت بازی‌اش افت فاحشی کرده است، امیدوار است بتواند حداقل رتبه سومی را در جام‌جهانی کسب کند.

این مهاجم مصدوم روز گذشته برای بالا بردن روحیه هم‌تیمی‌هایش به اردوی تیم ملی برزی رفت.

برزیل در بازی بامداد شنبه می‌تواند از تیاگو سیلوا، کاپیتانش دوباره استفاده کند. او به دلیل محرومیت دیدار با آلمان را از دست داده بود.

برزیل تاکنون در سه دیدار رده‌بندی در جام جهانی حاضر بوده است که دو بار به پیروزی رسیده و یک بار نیز شکست خورده است. اولین بار در جام جهانی 1938 موفق شد سوئد را با نتیجه 4 بر 2 شکست دهد. برزیل در جام جهانی 1974 برابر لهستان شکست خورد و در جام جهانی 1978 نیز موفق شد ایتالیا را در دیدار رده‌بندی شکست دهد.

هلند:

شاگردان لوئیس فان‌خال جام بیستم را با سه پیروزی در مرحله گروهی آغاز کردند تا برای تمامی مدعیان خط و نشان کشیده باشند. این تیم سپس موفق شد مکزیک را در دور یک هشتم نهایی در دقایق پایانی شکست دهد و در مرحله بعد نیز کاستاریکا را با ضربات پنالتی از پیش‌رو برداشت. "لاله های نارنجی" در مرحله نیمه نهایی برابر آرژانتین به میدان رفتند که در ضربات پنالتی با نتیجه‌ چهار بر دو شکست خورده و به دیدار رده بندی راه یافتند.

هلند تاکنون یک بار در دیدار رده‌بندی جام جهانی حاضر بوده است که به سال 1998 بر‌میگردد. جایی که لاله های نارنجی با نتیجه 2 بر یک برابر کرواسی شکست خوردند تا در رده چهارم قرار گیرند.

برزیل و هلند تاکنون یازده بار با هم بازی کرده‌اند که سهم هر تیم سه برد بوده است. پنج دیدار دو تیم نیز با تساوی به پایان رسیده است. دو تیم چهار سال پیش در آفریقای جنوبی نیز برابر هم به میدان رفتند که هلند موفق شد با نتیجه‌ دو بر یک برزیل را شکست دهد و زردپوشان را از جام نوزدهم حذف کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها