دانشمندان آمریکایی دستگاهی برای نابینایان ابداع کردند که مانند حلقه بر انگشت قرار می گیرد و متن مکتوب یا کتاب را با صدای بلند برای افراد نابینا می خواند.
کد خبر: ۶۹۴۳۲۷
انگشتری که کلمات را برای افراد نابینا می خواند

دانشمندان موسسه فناوری ماساچوست آمریکا این دستگاه را به گونه ای طراحی کرده اند که مانند یک حلقه بر روی انگشت قرار می گیرد.

هنگامی که این دستگاه بر روی چند کلمه در یک صفحه چاپ شده و یا یک صفحه نمایش دیجیتالی قرار می گیرد، یک صدای مصنوعی جملات را با صدای بلند می خواند.

این دستگاه که «خواننده انگشتی» نامیده می شود به یک دوربین کوچک مجهز است که متن را اسکن می کند و به افراد مبتلا به آسیب های بینایی این توانایی را می دهد تا موارد نوشته شده را به هر شکلی از علائم اتوبوس گرفته تا یادداشت های دارو و یا منوی رستوران، درک کنند.

این دستگاه همچنین دارای یک موتور ارتعاش است که به کاربران زمانی که از خط خارج می شوند، هشدار می دهد.

این دستگاه همچنین کاربران را قادر می سازد تا به تعداد زیادی از کتاب ها و مواد دیگر که در حال حاضر با خط بریل در دسترس نیستند، دسترسی بیابند.

استفاده از این دستگاه به راحتی اشاره انگشت به متن است. نرم افزار ویژه ای که در این دستگاه تعبیه شده است حرکت انگشت را ردیابی کرده، لغات را تشخیص می دهد و اطلاعات را پردازش می کند.

پروفسور «پتی مائس» که هدایت محققان را در ساخت نمونه اولیه این دستگاه بر عهده داشت، می گوید: استفاده از این دستگاه برای خواندن متن همانند خواندن با نوک انگشت است و این روش نسبت به راه حل هایی که در حال حاضر وجود دارند انعطاف پذیری بیشتر دارد.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها