مدیرعامل شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران، گفت: تولید و مصرف برق در شرایط مرزی قرار دارد و چنانچه الگوی مصرف رعایت نشود، سال‌های آینده با مشکل و بحران مواجه خواهیم شد.
کد خبر: ۶۹۳۲۷۸

به گزارش فارس، هوشنگ حائری دیروز در نشستی خبری با بیان این‌که در شرایط فعلی برای تابستان خاموشی خواهیم داشت، افزود: توانیر از شهریور ماه سال گذشته در زمینه تعمیرات و نگهداری تجهیزات اقدامات خوبی را انجام داده است.

وی با بیان این‌که تولید سالانه برق کشور 71 هزار مگاوات است، ادامه داد: با اقدامات صورت گرفته برای تولید 81 هزار مگاوات برق تعمیرات صورت گرفته است، ولی اثرگذارترین موضوع رعایت الگوی مصرف از سوی هموطنان است.

مدیر عامل توانیر با اشاره به رشد 20 درصدی مصرف برق در برخی نقاط کشور اظهار کرد: اکنون کمبود تولید برق نداریم، ولی اگر مصرف رعایت نشود در آینده با مشکلاتی مواجه خواهیم شد.وی گفت: رشد مصرف برق در سه ماهه اول 92 نسبت به سال 91 حدود 2.5 درصد بوده است که این میزان در سال 93 نسبت به سال گذشته 8.6 درصد شده است که نشانگر رشد چهار برابر است.

حائری درباره طرح‌های توسعه‌ای وزارت نیرو برای تامین برق کشور نیز اظهار کرد: متاسفانه کشور ما پر مصرف ترین کشور جهان در زمینه مصرف انرژی است و میانگین مصرف انرژی از میانگین جهانی سه برابر بیشتر است.وی افزود: باید با ایجاد مرکز فرماندهی کنترل مدیریت تقاضا ایجاد کنیم و مصرف را به صورت منطقی کنترل کنیم، چرا که در کشورهای توسعه یافته رشد مصرف انرژی منفی است، ولی در کشور ما به 8 درصد می‌رسد.حائری با بیان این‌که برای تامین برق مورد نیاز کشور باید سالانه 5000 مگاوات برق به ظرفیت تولید اضافه کنیم، گفت: چنین تولید ظرفیتی در هیچ کشوری صورت نمی‌گیرد و این نشانگر مصرف بالای انرژی در کشور است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها