از هر نقطه‌ای از اتاق به تلفن خود جواب دهید

تحول وسایل هوشمند با فناوری ایرانی

دستگاه تولید آب مقطر فوق دیونیزه توسط محققان ایرانی ساخته شد که به وسیله این دستگاه هدر رفت آب به میزان کمی اتفاق می افتد.
کد خبر: ۶۹۲۵۷۴
آب مقطر با بالاترین درجه خلوص تولید شد

محمدحسین دخانی - مجری طرح دستگاه اتوترمواستریل تولید کننده آب مقطر استریل فوق دیونیزه گفت: آب تولید شده توسط دستگاه اتوترمواستریل، نیازی به فیلتر ندارند و از راکتورهای مخصوصی که املاح را از آب جدا می کنند در این دستگاه جهت تولید آب مقطر استفاده می شود.

وی افزود: آب مقطر استریل فوق دیونیزه توسط دستگاه اتوترمواستریل، کاملا استریل با درجه خلوص بسیار بالا تولید می شود.

دخانی در مورد دستگاههای دیگر تولید کننده آب مقطر توضیح داد و افزود: دستگاههای تولید کننده آب مقطر موجود در بازار، به دلیل وجود فیلتر در ساختار آن مشکلاتی از قبیل عدم استریل شدن و نیز تفاوت در کیفیت آب تولید شده در حین فیلتراسیون را دارند.در نتیجه آب تولید شده کیفیت مناسب برای دستگاههای آزمایشگاهی و حساس را ندارند.

وی درباره کاربرد های آب مقطر استریل فوق دیونیزه در صنایع مختلف گفت: این آب در صنایع مختلف از قبیل پالایشگاه ها، پتروشیمی، پلی اکریل، بیمارستان ها برای شستشوی دستگاه های مهم و حساس، داروسازی ها، مراکز تحقیقاتی، آزمایشگاهها، کارخانجات صنایع غذایی، تولید کنندگان لوارم آرایشی بهداشتی،دندانپزشکی ها می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

دخانی افزود: این آب مقطر فوق دیونیزه، در صنایع مختلف آبکاری طلا و کروم و همچنین در دستگاه های خانگی مانند اطو پرس و بخار شو و... به کار برده می شود.

مجری طرح دستگاه تولید کننده آب مقطر گفت: در دستگاه های دیگر تولید کننده آب مقطر از فیلتر استفاده شده که به هنگام جداسازی املاح از آب، فیلتر آسیب دیده و از هر صد لیتر آب هفتاد لیتر آب از بین می رود ولی در اتوترمواستریل به هنگام جداسازی املاح از آب، املاح را از دستگاه تخلیه کرده، به طوریکه به فیلتر آسیبی نمی رساند.

وی افزود: اتوترمواستریل کمتر از پنج درصد هدر رفت آب دارد که به اندازه یک نوزدهم دستگاه های دیگر هدر روی آب دارد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها