دبیر اجرایی دهمین کنگره بین‌المللی بیماریهای غدد درون‌ریز و متابولیسم با اشاره به تغییر شیوه زندگی و شیوع روزافزون چاقی در جهان، گفت: در حال حاضر بیش از نیمی از جمعیت کشور مبتلا به اضافه وزن و چاقی هستند که یک زنگ هشدار برای سلامتی افراد جامعه محسوب می‌شود.
کد خبر: ۶۹۲۰۷۹
نصف ایرانی ها از کپلی رنج می کشند

دکتر محمد هاشمی با اشاره به برگزاری دهمین کنگره بین‌المللی بیماریهای غدد درون‌ریز و متابولیسم از سی ام مهر تا دوم آبان 93 در سالن ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی، گفت: اختلالات متابولیسمی، پوکی استخوان، چاقی، اختلالات تیروئید، دیابت، چربی خون، اختلالات غده هیپوفیز و بیماری‌‌های غدد فوق کلیوی از جمله محورهای اصلی دهمین کنگره بین‌المللی بیماری‌های غدد درون ریز و متابولیسم هستند.

دبیر اجرایی دهمین کنگره بین‌المللی بیماریهای غدد درون ریز و متابولیسم به یکی از محورهای مهم برگزرای کنگره اشاره کرد و گفت: با توجه به تغییر شیوه زندگی شاهد روند رو به رشد و شیوع روزافزون چاقی در جهان هستیم. در حال حاضر بیش از نیمی از جمعیت کشور مبتلا به اضافه وزن و چاقی هستند که یک زنگ هشدار برای سلامتی محسوب می‌شود.

وی افزود: معضل چاقی و تبعات ناشی از می‌تواند بار مالی سنگینی بر دوش اقتصاد کشور تحمیل کند و نسل ناسالمی را پرورش دهد.

هاشمی، مهمترین راه مبارزه با چاقی را پیشگیری از بروز آن دانست و تاکید کرد: باید زمینه‌های مساعدکننده افزایش وزن و چاقی را تحت کنترل درآورد. بی تحرکی و پرخوری از جمله مهم‌ترین عوامل محیطی تاثیرگذار در بروزچاقی، هستند. همچنین مصرف موادغذایی پرکالری نظیر فست‌فودها در بروز چاقی اثرگذار هستند. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها