به گفته یک کار‌شناس بهداشت دهان و دندان در مرکز بهداشت استان قزوین استفاده از مواد غذایی بزاق آور در وعده غذایی سحری می‌تواند مشکل روزه دارانی را رفع کند که در طول روز احساس خشکی در دهانشان دارند.
کد خبر: ۶۹۲۰۳۷
راهی مفید برای رفع خشکی دهان روزه‌داران

جام جم سرا: دکتر علیرضا مهرعلیان گفت: به منظور جلوگیری از احساس خشکی دهان در هنگام سحر، از پنیر که ماده غذایی سرشار از کلسیم و حاوی فسفات است و تولید بزاق را افزایش می‌دهد، مرتب استفاده شود.
وی بیدار شدن در سحر و استفاده زیاد از مایعات را برای سلامت دندان‌ها مفید دانست و بر استفاده نکردن از مواد غذایی بودار مانند سیر، پیاز و سیگار و مسواک زدن دندان‌ها در کنار نخ دندان و استفاده از دهانشویه تاکید کرد.

به نقل از ایرنا، مهرعلیان ادامه داد: با توجه به اینکه در سفره افطار شیرینی جات از جمله زولبیا و بامیه استفاده می‌شود، مسواک زدن بعد از این مواد قندی چسبنده می‌تواند مانع ایجاد پلاک میکروبی و پوسیدگی شود.

وی در ادامه گفت: خشکی دهان و باقی ماندن سلول‌های مرده بر روی سطح زبان و لثه و تغییر غلظت برخی از مواد شیمیایی در خون موجب بوی بد دهان می‌شود.
مهرعلیان درباره رعایت بهداشت دهان و دندان در فاصله سحر تا افطار افزود: برای پیشگیری از بوی بد دهان، با رعایت احکام روزه می‌توان با آب دندان‌ها و زبان را مسواک زد و یا در حالتی که دهان دچار خشکی است و احتمال پوسیدگی دندان‌ها وجود دارد، شست و شوی دهان بدون فرو بردن آب در حلق می‌تواند در سلامت دندان‌ها موثر باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها