در ضیافت افطار با ایتام کمیته امداد امام خمینی (ره)

روحانی: کمک به خانواده های گرفتار، وظیفه دولت است

« حسن روحانی» رییس جمهوری سه شنبه شب در جمع ایتام کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: دولت کمک به خانواده هایی را که دچار سختی و مشکلات هستند، وظیفه خود می داند.
کد خبر: ۶۹۱۰۴۸
روحانی: کمک به خانواده های گرفتار، وظیفه دولت است

حجت الاسلام والمسلمین روحانی در مراسم ضیافت افطاری با ایتام کمیته امداد امام خمینی (ره) که در سالن غدیر مجتمع ولایت این نهاد برگزار شد، افزود: دولت به سهم خود از همه اعضای کمیته امداد امام خمینی (ره) بخاطر بار سنگینی که به دوش گرفته اند، قدردانی می کند.

وی گفت: افتخار همه ما این است که فرزندان این مرز و بوم و اعضای خانواده ایران بزرگ و اسلام بزرگ هستیم و ان شاءالله زندگی راحتی داشته باشید؛ به آینده خود مطمن باشید و بدانید آینده خوبی پیش روی شما است و در این کار بزرگ همه باید دست به دست هم بدهیم.

رییس جمهوری افزود: خداوند بزرگ را سپاسگزارم که امشب من و همراهانم میهمان سفره کمیته امداد حضرت امام (ره) هستیم؛ خداوند مقام امام راحل را متعالی بگرداند که قدم های مهمی برای این کشور، این ملت و مسلمانان برداشت که یکی از آن قدم های مهم دستور تاسیس کمیته امداد بود.

وی اظهار کرد: آنهایی که کوتاه می بینند و کوتاه می اندیشند و آینده را آینده بلندی نمی بینند معمولا خانواده شان ،خانواده محدود و کوچکی است؛ فردی با همه فرزندان و با پدر و مادرش یک خانواده کوچک و زندگی را در داخل همان خانه و خانواده کوچک می بیند اما آنهایی که بلند اندیش هستند و آینده بشریت را در پیشگاه خود می بینند خانواده آنها بزرگ است، به بزرگی یک کشور، به بزرگی یک ملت و گاهی به بزرگی همه انسان ها و جامعه انسانی.

رییس جمهوری تصریح کرد: فرد هرچه بلند نظرتر باشد، خانواده و جمع وابسته به خود را بزرگتر می بیند؛ ما اگر کل کشور و جامعه را خانواده خود ببینیم، با یک دید وسیع به جامعه انسانی نگاه کرده ایم؛ همان طوری که قرآن مجید همه مسلمانان را اعضای یک خانواده می داند.

روحانی افزود:اگر همه ما برادریم و اعضای یک خانواده هستیم آنوقت الزامات فراوانی در کنارش هست، همه را برادر و خواهر دیدن، همه را اعضای یک خانواده بزرگ دیدن؛ اگر این چنین باشد دید ما نسبت به افراد جامعه کاملا متفاوت می شود.

وی اضافه کرد: در یک خانواده بزرگ مشکلات هم فراوان است و مصادیق گرفتاری ها و سختی ها هم فراوان است و اگر ما حداقل جامعه ایران را یک خانواده واحد و کل ایران را یک خانه و خانواده ببینیم در آن زمان می توانیم نسبت به وظایفی که بر دوش داریم بهتر آن بار را احساس کنیم.

رییس جمهوری تاکید کرد: همه فرزندان جامعه ما فرزندان خود ما هستند؛ همه دختران و پسران که دچار مشکل می شوند، مخصوصا فرزندانی که پدر و یا پدر و مادر را از دست دادند ، همه آنها را به عنوان فرزندان خودمان تلقی کنیم و آنها باید کمبودی احساس نکنند، مخصوصا کمبود عاطفی.

روحانی گفت: البته در تاریخ اینچنین بوده آنهایی که سختی یتیمی را در دوران نوجوانی و کودکی دیده اند رشد بیشتری داشته اند؛ بسیاری از بزرگان جامعه ما آنهایی بودند که پدر و مادر خود را از دست داده بودند؛ بالاتر از رسول اکرم (ص)که وجود ندارد که در آغاز زندگی اش پدر را از دست داد و در دوران کودکی مادر را هم از دست داد.

رییس جمهوری یادآور شد: شما اشرف مخلوقات عالم را نگاه کنید، آن کسی که برترین انسان است در دوران کودکی هم پدر و هم مادر را از دست داده به چه مقام و منزلتی رسید که همه فرشتگان و عرشیان بزرگی و عظمت او را در عرض والا دیدند.

روحانی اضافه کرد: اسلام توجه زیادی به ایتام کرده و گفته شده که بهترین خانه از دیدگاه پیامبر خانه ای است که در آن به یتیمی احسان و نیکوکاری شود.

وی اظهار کرد: حالا اگر خانه بزرگی به نام کمیته امداد امام خمینی (ره) احسان ایتام را بر دوش بگیرد پس آن بهترین خانه است و بنابراین این ساختمان و تاسیسات از نگاه پیامبر ˈخیر القیود المسلمینˈ محسوب می شود.

رییس جمهوری تصریح کرد: این گونه امور کاری نیست که دولتی ها به خوبی بتوانند انجام دهند، این کار ملت است و مردم باید این بار بزرگ را بر دوش گرفته و دولت هم باید یاری و کمک کند.

روحانی در ادامه سخنان خود افزود: تمام کارهایی که توسط سازمان های مردم نهاد انجام می شود حتا بهتر از دولت می تواند انجام گیرد.

وی ادامه داد: این کار بزرگ، نعمت خداوند است که به شما عنایت شده و باید شکرگزار خدواند باشید و ما نیز افتخار می کنیم به عنوان دولت یار شما و در کنار شما باشیم.

رییس جمهوری بعد از سخنرانی و اقامه نماز مغرب و عشا، در کنار ایتام افطار کرد.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها