علی دایی گفت: اگر برای جوان ما اشتغال ایجاد شود نه تنها به سمت اعتیاد نمی‌رود بلکه از آن گریزان می‌شود.
کد خبر: ۶۸۸۳۵۰
علی دایی: ایجاد اشتغال مانع گرایش جوانان به اعتیاد می‌شود

به گزارش جام جم ورزشی ؛ سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس امروز در بازدید از کمپ ترک اعتیاد در استان اردبیل با اشاره به اینکه امروز اعتیاد در کشور ما به آسیب جدی مصرف مواد مخدر مواجه شده است، خاطرنشان کرد: در قدم اول باید خود خانواده‌ها و جوانان به تبعات این معضل اجتماعی آگاه باشند و در ترک آن مصمم و با اراده عمل کنند.

وی گفت: ما باید کمک کنیم تا جوانی که اعتیادش را ترک کرده است دوباره به چرخه این اعتیاد برنگردد چرا که مبارزه باید منطقی و با رویکرد عقلانی باشد تا امکان بازگشت مجدد به چرخه اعتیاد فراهم نیاید.

دایی خاطر نشان کرد: ‌به نظر من ما امروز بزرگترین معضل و مشکلمان در اردبیل بیکاری است که به مانند بسیاری از مناطق کشور جوانان‌مان از آن رنج می‌برند و بهتر است با جذب سرمایه‌گذاری‌ها که استاندار اردبیل به آن اهتمام جدی دارد، بتوانیم فرصت‌های اشتغال کارآمد را فراهم بیاوریم.

دایی با بیان اینکه اگر برای جوان ما اشتغال ایجاد شود نه تنها به سمت اعتیاد نمی‌رود بلکه از آن گریزان می‌شود، افزود: در قدم بعدی خانواده‌ها و مسئولان نیز نباید جوانان موفق در ترک اعتیاد را تنها بگذارند و نسبت به آنها بی‌توجه باشند.

وی با یادآوری اینکه راهکار غلبه بر مشکل بیکاری معتادن ترک کرده پرداخت وام نیست، گفت: مشکل بیکاری، پرداخت وام و مقروض کردن جوانانمان نیست بلکه بهتر است به شکل منطقی بنگاه‌ها و کارگاه‌های اقتصادی به راه اندازیم تا جوانان ما در این حوزه مشغول به کار شوند.

سرمربی پرسپولیس با اشاره به اینکه بیکاری و سکون جوانان در یک جا آنها را راغب به اعتیاد و تفریحات ناسالم می‌کند، بیان کرد: ‌اگر جوان بیکار نبوده شغل و درآمد داشته باشد به دنبال محافل ورزشی و تفریحات سالم و با آگاهی بیشتر در این زمینه ورود پیدا می‌کند.

دایی با بیان اینکه با نگاه کردن مقطعی و پرداخت تسهیلات ناچیز نمی‌توانیم گره از مشکل جوانانی که از دام اعتیاد نجات یافته باز کنیم، افزود: پرداخت تسهیلات و وام‌های پنج تا 10 میلیونی تنها به مقروض شدن جوانان ما کمک می‌کند و هیچ گره‌گشایی در حل مشکل بیکاری نمی‌کند.

دایی تصریح کرد: خانواده‌ها باید در هدایت جوانان به سالن‌های ورزشی و دوری آنها از تفریحات ناسالم دقت و مراقبت کنند تا مبادا جوانانشان بر اثر غفلت در دام اعتیاد و ناهنجاری‌های دیگر اجتماعی بیفتند.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها