رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به موضوع بازگشایی سفارت انگلستان گفت:هم اکنون که در دوران حل کردن روابط بین‌المللی با سایر کشورها و اجرای سیاست نرمش قهرمانانه هستیم، باید بگوییم که اهل باج‌دهی نیستیم.
کد خبر: ۶۸۷۹۵۰
برای بازگشایی سفارت انگلیس باج نمی دهیم

محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین و رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در نشست خبری که ظهر امروز (سه‌شنبه) در پاسخ به سؤالی مبنی بر بازگشایی سفارت انگلستان، خاطرنشان کرد: من همان موقع که بحث سفارت انگلستان مطرح شد، گفتم که باید امنیت سفارتخانه‌ها حفظ شود اما اکنون که در دوران حل کردن روابط بین‌المللی با سایر کشورها و اجرای سیاست نرمش قهرمانانه هستیم، باید بگوییم که اهل باج‌دهی نیستیم و پس از گذشت 35 سال از پیروزی انقلاب این امری است که بارها امتحان شده است.

وی ادامه داد: چند سال پیش موضوعی پیش آمد که مجموعه سفرای اروپایی ایران را ترک کردند و گمان کردند برای ایران با رفتن‌شان مشکلی پیش می‌آید اما پس از مدتی که درخواست بازگشت به ایران را مطرح کردند ایران شرط بازگشت آنها را، عذرخواهی آنان از رفتار سابق خود گذاشت که این امر نباید از حافظه تاریخی آنان پاک شود.

وی با بیان اینکه ایران آمادگی دارد با تمام کشورها ارتباط خود را ادامه دهد، تصریح کرد: به نظر ما می‌توانیم با یکدیگر فعالیت برد- برد داشته باشیم اما اگر آنان بخواهند این بازی را به صورت برد-باخت تجربه کنند باید بگوییم که از سال 1340 که کشورمان مبارزاتی را در مبارزه با طاغوت شروع کردند و با وجود آنکه نظام طاغوتی مورد حمایت نظام سلطه بود، این بازی برد- باخت را تجربه کردیم و اکنون خود آنها بگویند که برنده این بازی چه کسی بوده است.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به توانمندی و اراده کشور ایران تصریح کرد: ما نمی‌ترسیم و به تعهدات خود پایبند هستیم و تا زمانی که آنها به تعهدات خود پایبند باشند بنابراین در قضیه سفارت انگلیس باید بگوییم که می‌توانیم بازی را برد- برد جلو ببریم اما اگر آنها تصمیم دارند بازی برد- باخت را ادامه دهند باید بدانند که تجربه طولانی در این امر داریم.

در ادامه این نشست خبری باهنر درباره کارت زرد مجلس به وزیر کشور اظهار داشت: مسئله تعامل و هم‌افزایی مانع از انجام وظایف نیست و قانون اساسی ما کاملاً جامع و مانع است. لذا وظیفه هر قوه و اختیارات آن مشخص شده است.

نایب رئیس مجلس با تأکید براینکه نمی‌توان این اختیارات را از قوای سه گانه سلب کرد، یادآور شد: قوای سه گانه در عین اینکه مستقل هستند اما همواره با یکدیگر کار دارند و به این معنای جزایر جداگانه نیست.

باهنر تأکید کرد: کارت امروز به وزیر کشور ناشی از مجموعه‌ای از نارضایتی‌ها از وزارت کشور و به صورت ویژه در مسئله عفاف و حجاب بود.

باهنر ادامه داد: به نظر بنده نیز پاسخ وزیر کشور قانع‌کننده نبود هرچند که همه پاسخ‌های وی درست بود اما طبق قانون اساسی و شرع، دولت وظایف ویژه‌ای دارد. لذا وزیر باید انجام این وظایف را به صورت جدی نشان دهد که امروز مجلس چنین برداشتی نداشت.

وی در ادامه با اشاره به برخی اظهارنظرها در خصوص استعفای روحانی گفت: چنین اظهاراتی آنقدر سبک است که نیازی نیست به آن بپردازیم و توجه قوای سه گانه و نهادهای مؤثر باید این باشد که به حاشیه نروند هرچند برخی تلاش کنند که ما را از کارهای اصلی باز دارند لذا نقش رسانه‌ها در این زمینه زیاد است. بنابراین نباید به چنین اظهاراتی توجه کرد.

باهنر در خصوص عملکرد یکساله دولت گفت: عملکرد دولت در مذاکرات بین‌المللی با 1+5 خوب بوده و کار باید ادامه یابد؛ ما حامی دیپلماسی کشور هستیم هرچند که دلواپسی یا دلاوری را به صورت صرف قبول نداریم و معتقدیم که باد همواره در خوف و رجاء باشیم.( فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها