کرش: ‌به یک نابغه باختیم، نه آرژانتین

بدون شک بخش اعظمی از موفقیت تیم ایران را باید به پای تفکرات مردی نوشت که آخرین روزهای حضورش روی نیمکت ایران را تجربه می‌کند و در صورت صعود نکردن تیم ملی به دور دوم رقابت‌های جام‌جهانی، بازی با بوسنی آخرین کوچینگ او برای فوتبال ملی ایران خواهد بود.
کد خبر: ۶۸۷۲۱۳

کارلوس کرش که ضدتاکتیک مناسبی را برای آرژانتینی‌ها طرح‌ریزی کرده بود، درخصوص این بازی گفت: بازی همان‌طور که انتظار داشتم از آب درآمد. آرژانتین خیلی خوب بازی کرد و بیشتر از ما توپ را در اختیار داشت، اما تمرکز تیم ما به مراتب بهتر از آنها بود. البته در لحظات پایانی تا حدودی احساسی بازی کردیم و به نظر من می‌توانستیم دفاع بهتری انجام دهیم.

کرش در خصوص شیوه بازی ایران که برخلاف بازی با نیجریه کاملا تدافعی نبود، گفت: فکر می‌کنم همه دیدند که ما در تهاجم هم خوب بازی کردیم و شانس‌های گلزنی زیادی داشتیم و چند بار به دروازه آرژانتین نزدیک شدیم، اما متاسفانه بدشانس بودیم. در مقابل آرژانتین از یک موقعیت نصف و نیمه و روی درخشش مسی یک گل ساخت. سرمربی تیم ملی ادامه داد: برای پیروزی و گرفتن سه امتیاز آرژانتین دو شخصیت متفاوت نقش بازی کردند. مسی که بهترین بازیکن جهان است و البته داور مسابقه که پنالتی واضح ما را نگرفت. فکر می‌کنم این‌که داور از فاصله پنج متری صحنه پنالتی را تشخیص ندهد، قابل پذیرش نیست.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در ادامه اظهار کرد: ما می‌خواستیم بازی را ببریم و در پنج دقیقه پایانی شوتزنی را در دستور کار قرار دادیم، اما وقتی مسی هست می‌تواند تفاوت را رقم بزند. اگر داور پنالتی را گرفته بود آرژانتین نمی‌توانست براحتی به ما گل بزند و شاید سرنوشت بازی تغییر می‌کرد.

کرش صحبت در خصوص داور مسابقه را ادامه داد و اظهار کرد: ناراحتی من از این بابت است که داور صحنه را دید و پنالتی نگرفت. من فیلم صحنه پنالتی را دیدم و داور درست در پنج متری صحنه بود، اما خطای مدافع آرژانتین را نگرفت. امیدوارم من به خاطر این صحبتی که می‌کنم جریمه نشوم، اما واقعا داور در سطح این بازی نبود. وقتی چنین داوری​ای را می‌بینیم واقعا ناراحت می‌شویم. یک پنالتی باید به سود ما اعلام می‌کرد و یک کارت قرمز هم به حریف می‌داد. هیچ بهانه‌ای برای نگرفتن این خطا وجود ندارد. او چگونه به وجدان خودش، کمیته داوران و مردم جهان درباره این پنالتی می‌خواهد توضیح دهد. اگر من جای او بودم شب خوابم نمی‌برد.

کرش در ادامه به قیاس داشته‌ها و توانایی‌های فردی و تیمی ایران و آرژانتین پرداخت و گفت: آرژانتین یک نابغه داشت و تیم ما بازیکنانی تلاشگر که واقعا زحمت کشیدند و فشار زیادی را تحمل کردند. آرژانتین تیم قابل ستایشی بود و نمایش خوبی داشت.

کرش درخصوص شیوه بازی ایران گفت: ما باید همواره این‌گونه بازی کنیم. ما در بیشتر دقایق آرام و خونسرد کارمان را انجام دادیم و به بهترین شکل ممکن تاکتیک تیم حریف را خنثی کردیم، اما روی یک توپ غافلگیر شدیم و باختیم. فکر می‌کنم دوندگی ما از آرژانتینی‌ها در این دیدار بیشتر بود، اما سرعت انتقال آنها خیلی بیشتر از ما بود و از این جهت آنها به مراتب بهتر از ما بودند.

کرش در خصوص شانس صعود ایران به مرحله بعد گفت: من پیشگو نیستم و نمی‌توانم پیش‌بینی کنم که چه می‌شود، چراکه اگر می‌توانستم الان اوضاع طور دیگری بود، اما هدف من این است که بازیکنان را متمرکز نگه دارم و بعد از استراحت و ریکاوری برای بازی حساس مقابل بوسنی آماده شویم و در بهترین شرایط به مصاف حریف برویم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها