به گزارش مهر، رخساره فضلی افزود: هماکنون ارگانهای مختلفی همچون سازمان بهزیستی، وزارت ارشاد و شهرداری به برگزاری دورههای پیشدبستانی اقدام میکند. اما ما به دنبال این هستیم تا سیاستی محوری و ملی را برای پیش دبستانی تدوین کنیم تا همه ارگانها به صورت یکپارچه دورههای آموزشی را برگزار کنند.
وی ادامه داد: یکی از دلایل این تصمیمگیری نارضایتی بسیاری از معلمان دوره ابتدایی از آموزشهای پیشدبستانی بود. مثلا برخی از آنها معتقدند در بعضی مناطق پیش دبستانی که ارگانها راهاندازی میکنند، حروف الفبا به صورت جزئی به نوآموز آموزش داده میشود در حالی که آموزشهای پایه اول ابتدایی کلی آموزی است و این موضوع با آموزش معلم تداخل دارد.
مدیرکل دفتر پیشدبستانی آموزش و پرورش درباره نحوه نظارت بر آموزشهای مربیان پیشدبستانی گفت: نظارتهای ما در سه سطح خودارزیابی مراکز پیش دبستانی، اعزام کارشناسان اداره کل به این مراکز و بررسی خود ارزیابیها و نیز نظارت در سطح ستاد و وزارتخانه است.
وی با تاکید بر این که بالا رفتن کیفیت آموزش در دوره پیش دبستانی مهمتر از اجباری شدن آن است، افزود: اگر کیفیت بالا برود خانوادهها به ضرورت این آموزشها پی میبرند؛ البته رسیدن به این نقطه نیازمند حمایتهای ویژه است که امیدواریم این مهم تحقق پیدا کند.فضلی درباره نظارت بر شهریههای مراکز پیش دبستانی غیردولتی نیز عنوان کرد: شهریههای مراکز غیردولتی پیشدبستانی بر اساس الگوی تعیین شده مدارس غیردولتی است و شورای نظارت، بر شهریه آنها نظارت میکند. در واقع شهریه مراکز پیشدبستانی 80 درصد شهریه دوره ابتدایی است.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
گفتوگوی عیدانه با نخستین مدالآور نقره زنان ایران در رقابتهای المپیک
رئیس سازمان اورژانس کشور از برنامههای امدادگران در تعطیلات عید میگوید
در گفتوگوی اختصاصی «جامجم» با دکتر محمدجواد ایروانی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی شد