مدیر عملکرد رنو: درحال رایزنی با فرانسه و آمریکا هستیم

رنو به دنبال شریک مالی برای افزایش فعالیت در ایران

رویترز به نقل از یکی از مدیران رده بالای رنو خبر داد این خودروساز فرانسوی به دنبال یک شریک مالی برای ازسرگیری کامل فعالیت‌هایش در ایران است.
کد خبر: ۶۸۶۳۴۲

این درحالی است که پس از برقراری تحریم‌ها، رنو از معدود شرکت‌های خارجی بود که با وجود فشارهای متعدد از ایران خارج نشد و فقط میزان فعالیت خود را کاهش داد. به گزارش ایسنا، بر اساس گزارش رویترز، رنو مشتاق است ساخت و فروش خودرو در ایران را با ایران خودرو و پارس خودرو، شریکان ایرانی خود از سر بگیرد و موقعیت بازار قابل توجهی را که پیش از تشدید تحریم‌های غربی در سال 2011 از آن برخوردار بود، بار دیگر به دست بیاورد.

رقیب فرانسوی این شرکت پژوسیتروئن نیز خواهان افزایش فروش در ایران است. تحلیلگران معتقدند در صورت بهبود روابط دیپلماتیک و کاهش تحریم‌ها، بازار خودروی ایران رشد سریعی خواهد داشت که فروش آن می‌تواند از دو میلیون دستگاه در سال فراتر رود.

ژروم استال، مدیر عملکرد رنو در این باره اظهار کرد: این شرکت به دنبال یک شریک مالی است که طبق همه مقررات بین‌المللی عمل کند و به رنو امکان دهد فعالیت‌هایش را در ایران ازسربگیرد.

وی افزود: رنو در تلاش است موقعیتش را به دولت‌های آمریکا و فرانسه و همچنین در مورد نوع و نحوه فعالیتش توضیح دهد. استال خاطرنشان کرد: بانک‌های بین‌المللی و ترک در این خصوص با رنو وارد مذاکره شده‌اند. رنو در ژانویه2014 (بهمن 92)اعلام کرد ارسال قطعات به ایران را از سرگرفته و انتظار دارد تولید خودرو در این کشور تا پایان نیمه اول سال 2014 رشد تدریجی پیدا کند.

این شرکت در آن زمان اعلام کرده بود کاهش تحریم‌ها امکان داده تا ارسال قطعات برای مونتاژ خودرو در حجم اندک به ایران را آغاز کند، اما مشتاق است پیش از رسیدن رقیبان دیگر و هرگونه توافق جامع ایران با غرب، موقعیت بازار قبلی را بار دیگر به دست بیاورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها