دانیال عبادی و گیتی خامنه از پوشش‌شان می گویند

ساخت اولین برنامه تلویزیونی با موضوع «مد و لباس»

به زودی از شبکه سه سیما برنامه‌ای با عنوان «لباس ایرانی» پخش خواهد شد؛ برنامه‌ای که احتمالاً با شروع پخش، بسیار خبرساز می‌شود چون در آن به موضوعی حساس که قبلاً خط قرمز محسوب می‌شد، پرداخته می‌شود.
کد خبر: ۶۸۵۶۱۲
ساخت اولین برنامه تلویزیونی با موضوع «مد و لباس»

قرار است به زودی منتظر برنامه‌ای متفاوت از شبکه سوم سیما باشیم. شنیده‌ها حاکی از این است که مد و فشن به شکلی نامحسوس سر از آنتن تلویزیون درآورده است. از منابع آگاه باخبر شدیم به زودی از شبکه سه سیما برنامه‌ای با عنوان «لباس ایرانی» پخش خواهد شد؛ برنامه‌ای که احتمالاً با شروع پخش، بسیار خبرساز می‌شود چون در آن به موضوعی حساس که قبلاً خط قرمز محسوب می‌شد، پرداخته می‌شود.

برای اولین‌بار در تلویزیون شاهد پرداختن به ماجرای پوشش و مد و لباس به صورت جدی هستیم. «لباس ‌ایرانی» که به سفارش گروه اجتماعی شبکه سه و به تهیه‌کنندگی محمد علوی‌تبار و اجرای محمدرضا سلیمی تولید شده، قرار است در ماه رمضان روی آنتن شبکه برود و پیش‌بینی می‌شود یکی از بهترین ساعات کنداکتور شبکه را در این ایام پر کند. پیگیری‌ها درباره این برنامه باعث شد که اطلاعات جزئی‌تری درباره «لباس ایرانی» به دست بیاوریم.

از دانیال عبادی تا گیتی خامنه

آن‌طور که فهمیدیم گویا در این برنامه کارشناسان طراحی لباس و استایلیست‌های برجسته حضور پیدا می‌کنند و درباره بهترین پوشش، نکات مهمی را می‌گویند. همچنین در هر برنامه نیز نوع آرایش ظاهری جوانان آسیب‌شناسی می‌شود. نکته جالب برنامه هم این است که درباره برندهای مطرح جهانی در آن صحبت می‌شود. این برنامه آیتم مهمان هم دارد که از میان چهره‌های شاخص، افرادی به برنامه می‌آیند و درباره نوع لباس پوشیدن‌شان با مجری حرف می‌زنند.

همچنین برگزارکنندگان جشنواره‌های «مد و لباس»، جشنواره «لباس فجر» و دیگر جشنواره‌ها با این موضوعیت به «لباس ایرانی» رفته‌اند و در این زمینه صحبت کرده‌اند. «لباس ایرانی» در 52 قسمت ساخته شده و بناست که هفته‌ای یک ‌بار از شبکه سه پخش شود. چهره‌هایی مثل پیام صالحی، دانیال عبادی، گیتی خامنه و سهراب پاکزاد از جمله مهمانانی هستند که با حضور در این برنامه درباره پوش‌شان سخن می‌گویند. جالب اینجاست که بحث درباره ظاهر فقط به جوانان منتهی نمی‌شود و درباره پوشش کودکان نیز در «لباس ایرانی» صحبت‌هایی خواهد شد.

اولین برنامه با محوریت آرایش ظاهری

پیش از این با موضوع پوشش و لباس، برنامه‌هایی از تلویزیون پخش شده، اگر چه این اولین تجربه تلویزیون در زمینه ساخت اثری متمرکز با موضوع اختصاصی پوشش است. پیش از این، همزمان با برگزاری جشنواره‌های مد و پوشاک مانند «زنان سرزمین من» و... تک برنامه‌های خبری به این موضوعات اختصاص داده می‌شد. همچنین در جنگ‌های تلویزیونی، اشاره‌هایی محدود با حضور کوتاه کارشناس، انجام می‌شد، اما می‌توان به جرئت گفت «لباس ایرانی» اولین برنامه‌ای است که با محوریت آرایش ظاهری و پوشش در جامعه ایرانی روی آنتن می‌رود. تا کنون برنامه‌های هنری و فرهنگی در زمینه مد و لباس در ایران چندان با موفقیت همراه نبوده است.

شاید بتوان به برنامه «لباس ایرانی» از این جهت امیدوار بود که رسانه‌ ملی بتواند به صورتی دغدغه‌مند و البته با انعطاف بیشتر به موضوع مهم جوانان یعنی ظاهرشان بپردازد و در پایان، به هدف تولید که حمایت از تولیدهای ایرانی و حفظ جذابیت باشد، نزدیک شود. باید دید که این برنامه همان‌قدر که در تیتر جذاب است، در اجرا هم جذابیت دارد یا باز هم باید منتظر حرف‌های تکراری و حضور کارشناسان ناشناخته باشیم که چنگی به دل جوانان نمی‌زننند. (روزنامه سینمایی صبا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها