از بولتن تا پرتیراژترین روزنامه

روزنامه جام‌جم برای نخستین بار، در شرایطی روی پیشخوان کیوسک‌های مطبوعاتی رفت که چند روزنامه مطرح و پرشمارگان اصلاح‌طلب و اصولگرا با مخاطبان فراوان فضای رسانه‌ای کشور را در اختیار داشتند.
کد خبر: ۶۸۵۲۴۹
از بولتن تا پرتیراژترین روزنامه

در چنین شرایطی تلقی روزنامه‌خوان‌ها و حتی برخی اهالی رسانه از روزنامه‌ای وابسته به صداوسیما، انتشار بولتن روزانه‌ای از فعالیت‌های این سازمان و در نهایت اعلام برنامه‌های رادیو و تلویزیون بود، اما با گذشت چند ماه از انتشار جام‌جم نگاه‌ها به این روزنامه به چند دلیل تغییر کرد. از یک سو گرایش و پرداختن به مسائل اجتماعی و مقوله‌های فرهنگی در جو بشدت سیاست‌زده آن سال‌ها و از سوی دیگر مشی اصولی اعتدال‌گرا که البته در آن دوران خریداری نداشت و حالا از پشتوانه میلیون‌ها رای برخوردار است و در کنار آن نوآوری‌های رسانه‌ای، روزنامه جام‌جم را به نشریه‌ای مورد توجه جامعه تبدیل کرد.

مدیریت حرفه‌ای کارآمد نیز از این موقعیت به نحو شایسته‌ای بهره برد. یک سال و چند ماه از انتشار جام‌جم می‌گذشت که از سوی مدیریت موسسه به همکاری با روزنامه دعوت شدم. در یکی از روزهای مهرماه 1380 که عمر روزنامه به حدود یک سال و نیم می‌رسید، در جلسه شورای تیتر، مدیر وقت روزنامه اعلام کردند که «امروز تیراژ ما به 480 هزار نسخه و به عبارتی بالاترین شمارگان در میان روزنامه‌های کشور رسید.»

خوشبختانه مدیریت‌های بعدی نیز با نگاه حرفه‌ای و به‌کارگیری شیوه‌های نوین و روزآمد و بدون زیر و رو کردن بنیان‌های موسسه، موفقیت‌های به دست آمده را حفظ کرده و تعالی بخشیده‌اند.

البته تلاش دلسوزانه کادر تحریریه، فنی و اداری نسبتا جوان اما ورزیده موسسه جام‌جم در تهران و استان‌های سراسر کشور را در کسب این موفقیت‌ها نمی‌توان نادیده گرفت و باید ارج گذاشت. در اینجا پس از سال‌ها باید اعتراف کنم که من هم به عنوان عضوی از جامعه رسانه‌ای همان تصور و قضاوت عجولانه برخی همکاران را داشتم.

منصور سعدی / معاون سردبیر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
صدای «مرجان» باید شنیده شود

گفت‌و‌گو با میلاد بنی‌طبا، کارگردان فیلم سینمایی «مرجان» پیرامون دغدغه‌های ساخت و چالش‌های اکران یک فیلم اجتماعی

صدای «مرجان» باید شنیده شود

نیازمندی ها