
در چنین شرایطی تلقی روزنامهخوانها و حتی برخی اهالی رسانه از روزنامهای وابسته به صداوسیما، انتشار بولتن روزانهای از فعالیتهای این سازمان و در نهایت اعلام برنامههای رادیو و تلویزیون بود، اما با گذشت چند ماه از انتشار جامجم نگاهها به این روزنامه به چند دلیل تغییر کرد. از یک سو گرایش و پرداختن به مسائل اجتماعی و مقولههای فرهنگی در جو بشدت سیاستزده آن سالها و از سوی دیگر مشی اصولی اعتدالگرا که البته در آن دوران خریداری نداشت و حالا از پشتوانه میلیونها رای برخوردار است و در کنار آن نوآوریهای رسانهای، روزنامه جامجم را به نشریهای مورد توجه جامعه تبدیل کرد.
مدیریت حرفهای کارآمد نیز از این موقعیت به نحو شایستهای بهره برد. یک سال و چند ماه از انتشار جامجم میگذشت که از سوی مدیریت موسسه به همکاری با روزنامه دعوت شدم. در یکی از روزهای مهرماه 1380 که عمر روزنامه به حدود یک سال و نیم میرسید، در جلسه شورای تیتر، مدیر وقت روزنامه اعلام کردند که «امروز تیراژ ما به 480 هزار نسخه و به عبارتی بالاترین شمارگان در میان روزنامههای کشور رسید.»
خوشبختانه مدیریتهای بعدی نیز با نگاه حرفهای و بهکارگیری شیوههای نوین و روزآمد و بدون زیر و رو کردن بنیانهای موسسه، موفقیتهای به دست آمده را حفظ کرده و تعالی بخشیدهاند.
البته تلاش دلسوزانه کادر تحریریه، فنی و اداری نسبتا جوان اما ورزیده موسسه جامجم در تهران و استانهای سراسر کشور را در کسب این موفقیتها نمیتوان نادیده گرفت و باید ارج گذاشت. در اینجا پس از سالها باید اعتراف کنم که من هم به عنوان عضوی از جامعه رسانهای همان تصور و قضاوت عجولانه برخی همکاران را داشتم.
منصور سعدی / معاون سردبیر
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
گفتوگو با میلاد بنیطبا، کارگردان فیلم سینمایی «مرجان» پیرامون دغدغههای ساخت و چالشهای اکران یک فیلم اجتماعی
یونس محمدی، تهیهکننده و مجری برنامه «مکث» :
«جامجم» در گفتوگو با رئیس باشگاه دانشپژوهان جوان بررسی کرد