
در چنین شرایطی تلقی روزنامهخوانها و حتی برخی اهالی رسانه از روزنامهای وابسته به صداوسیما، انتشار بولتن روزانهای از فعالیتهای این سازمان و در نهایت اعلام برنامههای رادیو و تلویزیون بود، اما با گذشت چند ماه از انتشار جامجم نگاهها به این روزنامه به چند دلیل تغییر کرد. از یک سو گرایش و پرداختن به مسائل اجتماعی و مقولههای فرهنگی در جو بشدت سیاستزده آن سالها و از سوی دیگر مشی اصولی اعتدالگرا که البته در آن دوران خریداری نداشت و حالا از پشتوانه میلیونها رای برخوردار است و در کنار آن نوآوریهای رسانهای، روزنامه جامجم را به نشریهای مورد توجه جامعه تبدیل کرد.
مدیریت حرفهای کارآمد نیز از این موقعیت به نحو شایستهای بهره برد. یک سال و چند ماه از انتشار جامجم میگذشت که از سوی مدیریت موسسه به همکاری با روزنامه دعوت شدم. در یکی از روزهای مهرماه 1380 که عمر روزنامه به حدود یک سال و نیم میرسید، در جلسه شورای تیتر، مدیر وقت روزنامه اعلام کردند که «امروز تیراژ ما به 480 هزار نسخه و به عبارتی بالاترین شمارگان در میان روزنامههای کشور رسید.»
خوشبختانه مدیریتهای بعدی نیز با نگاه حرفهای و بهکارگیری شیوههای نوین و روزآمد و بدون زیر و رو کردن بنیانهای موسسه، موفقیتهای به دست آمده را حفظ کرده و تعالی بخشیدهاند.
البته تلاش دلسوزانه کادر تحریریه، فنی و اداری نسبتا جوان اما ورزیده موسسه جامجم در تهران و استانهای سراسر کشور را در کسب این موفقیتها نمیتوان نادیده گرفت و باید ارج گذاشت. در اینجا پس از سالها باید اعتراف کنم که من هم به عنوان عضوی از جامعه رسانهای همان تصور و قضاوت عجولانه برخی همکاران را داشتم.
منصور سعدی / معاون سردبیر
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
«جامجم» در گفتوگو با جانشین فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی کشور بررسی کرد
گفتوگو با میلاد بنیطبا، کارگردان فیلم سینمایی «مرجان» پیرامون دغدغههای ساخت و چالشهای اکران یک فیلم اجتماعی