رسانه های خارجی دیدار تیم ملی فوتبال ایران و نیجریه در نخستین بازی خود در مرحله گروهی جام جهانی 2014 برزیل بازتاب داده و اعلام کردند که دو تیم در یک نزدیک به تساوی بدون گل دست یافتند.
کد خبر: ۶۸۵۰۷۴
نبرد یوزها و عقاب ها از نگاه رسانه های خارجی

به گزارش سایت جام جم ورزشی ؛ شبکه های تلویزیونی بیگانه فارسی زبان نیز بازی ایران و نیجریه را لحظه به لحظه رصد کرده و به تحلیل نقاط قوت و ضعف این رقابت پرداختند.

پایگاه اینترنتی صدای آلمان(دویچه وله) از این دیدار به عنوان نبرد یوزهای ایرانی و عقاب های نیجریه یاد کرد و نوشت: ملی پوشان ایران یک امتیاز از نیجریه گرفتند.

دویچه وله افزود: دیدار میان دو تیم در مقایسه با پیکارهای پیشین، ضعیف ترین بازی مسابقات جام جهانی فوتبال تا این لحظه بود.

بی بی سی در گزارش خود اورده است: تیم ملی فوتبال ایران در نخستین بازی خود در مرحله گروهی جام جهانی 2014 برزیل، با به کار گرفتن یک روش دفاعی، در مقابل تیم ملی نیجریه، بدون گل مساوی کرد و یک امتیاز به دست آورد.

این شبکه تلویزیونی افزود: ایران بازی را دفاعی آغاز کرد و با انسجام کامل در سراسر نیمه اول به تیم نیجریه اجازه نداد شیوه تهاجمی مورد نظر خود را اجرا کند.

بازیکنان ایران در سی دقیقه ابتدای بازی با تکل های عالی و دوندگی بسیار خوب جلوی حملات نیجریه را سد کردند.

تیم نیجریه در دقیقه 28 مجبور شد اوبوابونا، مدافع مصدوم شده خود را تعویض کند.

تیم ایران در ابتدا شتابزده بوده و بازکنان توپ ها بدست امده را به راحتی از دست می دادند اما با گذشت حدود نیم ساعت از بازی، بازیکنان به تدریج آرامش بیشتری پیدا کردند و از شتاب زدگی آنها در هنگام تصاحب توپ کاسته شد.

ایران در دقیقه 34 می توانست دروازه نیجریه را باز کند.

اشکان دژاگه یک ضربه کرنر را از جناح راست روی دروازه نیجریه فرستاد و رضا قوچان نژاد با یک ضربه سر خوب توپ را راهی دروازه کرد، اما دروازه بان نیجریه توپ را دفع کرد.

نیجریه در ابتدای نیمه دوم تلاش کرد دفاع ایران را باز کند، اما نتیجه تلاش این تیم بیشتر حملات بی هدف و ضربات از راه دور عجولانه و بی دقت بود.

این مسابقه در مجموع با معدود لحظات حساس بود.

جدی ترین موقعیت های نیجریه روی دو حمله پیاپی در دقیقه 90 به دست آمد که هر دو با واکنش خوب پولادی دفع شد.

ایران و نیجریه هر کدام یک امتیاز از این بازی به دست آوردند و این نتیجه می تواند در نهایت به نفع تیم بوسنی و هرزگوین تمام شود و به این تیم کمک کند که به عنوان تیم دوم گروه بعد از آرژانتین به دور بعد برود.

کارلوس کی روش، مربی ایران در پایان بازی به بازیکنان خود تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد که ایران بتواند در دو مسابقه باقی مانده امتیازهای بیشتری به دست آورد.

این نخستین باری بود که ایران در جام جهانی یک بازی را بدون گل خورده به پایان برد و برای اولین بار در بازی نخست خود در جام جهانی به یک امتیاز دست یافت.

پایگاه اینترنتی خبرگزاری فرانسه نیز در گزارشی از شهر کورتیبا در برزیل نوشت: نیجریه و ایران روز دوشنبه نخستین بازی خود در جام جهانی 2014 را با نتیجه کسل کنده صفر بر صفر به پایان رساندند.

نیجریه با این بازی در 9 رقابت جام جهانی طعم پیروزی را نچشیده است و نوار ناکامی اش در این رقابت بلندتر از هرتیم دیگر است.

نیجریه در اوایل نیمه اول پس از یک آشفتگی در محوطه جریمه توپ را به تور دروازه چسباند ولی این گل به دلیل خطایی که روی علیرضا حقیقی صورت گرفت، مردود شناخته شد.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها