نمایندگان از پاسخ‌های وزیر کشور قانع نشدند

کارت زرد مجلس به رحمانی فضلی

195 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی بیانیه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور، تغییر سبک زندگی زنان ایرانی را از مهم‌ترین محورهای تهاجم فرهنگی عنوان کردند.
کد خبر: ۶۸۴۴۵۸

به گزارش ایرنا، در این بیانیه که در پایان جلسه علنی دیروز قرائت شد، آمده است: امروز یکی از مهم‌ترین محورهای تهاجم فرهنگی در مواجهه با نظام اسلامی، تلاش برای تغییر سبک زندگی زنان ایرانی در موضوع عفاف و حجاب و تبدیل آن به مفاد مطرح در گزاره‌های دهشت‌بار مدنظر شبکه‌های ماهواره‌ای و غربی است که غایت آن از هم گسستگی نهاد خانواده اصیل ایرانی و سست شدن پایه‌های اعتقادی خانواده است.

نمایندگان افزوده‌اند: همان‌طور که سیاستگذاری و اجرای آن در موضوع حجاب، تاثیر مستقیم در سلامت فضای خانواده و آحاد ملت ایران دارد، هجمه‌های شکل گرفته در این زمینه نیز ساختار اجتماعی کشور را که بر پایه‌های مهمی همچون تقید به معیارهای اسلامی استوار است، نشانه گرفته است.

در این بیانیه با اشاره به قانون راهکارهای اجرایی گسترش فرهنگ عفاف و حجاب که در سیزدهم دیماه سال 1384 به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده، تاکید شده که متن این قانون، صراحتا به وظایف دستگاه‌های مختلف در زمینه حجاب و عفاف اشاره کرده است.

نمایندگان در این بیانیه آورده‌اند «پیگیری نکردن وظایف شفاف و مهم دستگاه‌های متولی در امر گسترش حجاب و عفاف ممکن است کشور را با چالش‌های گسترده‌ای در فرهنگ عمومی و در بستر خانواده‌ها مواجه کند که البته پیامدهای آن نیز جبران‌ناشدنی است و در این خصوص از ریاست محترم جمهوری تقاضا داریم تا در سالی که رهبر معظم انقلاب به ورود جهادی در امر فرهنگ تاکید کردند این مساله را با جدیت پیگیری و دستورات لازم را در جهت اجرای قانون صادر فرمایید. بدیهی است مجلس نیز وظیفه نظارتی خود را انجام داده و موضوع را با جدیت پیگیری خواهد کرد.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها