نمایندگان از پاسخ‌های وزیر کشور قانع نشدند

کارت زرد مجلس به رحمانی فضلی

195 نماینده مجلس شورای اسلامی در بیانیه ای خطاب به رئیس جمهور عنوان کردند: عدم پیگیری وظایف شفاف و مهم دستگاه های مذکور در امر حجاب و عفاف ممکن است کشور را با چالش های گسترده ای در عرصه فرهنگی عمومی در بستر خانواده ها مواجه کند.
کد خبر: ۶۸۴۱۹۴
نامه 195 نماینده مجلس به رئیس جمهور درباره عفاف و حجاب

195 نماینده مجلس شورای اسلامی درباره عفاف و حجاب خطاب به رئیس جمهور بیانیه ای امضا کردند که این بیانیه در پایان جلسه روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی در صحن علنی قرائت شد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

امروز یکی از مهمترین محورهای تهاجم فرهنگی در مواجهه با نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش برای تغییر سبک زندگی زنان ایرانی در موضوع عفاف و حجاب و تبدیل آن به نکات مطرح در گزاره های دهشت بار مدنظر شبکه های ماهواره ای و غربی است که غایت آن باعث از هم گسیختگی نهاد خانواده اصیل ایرانی و سست شدن پایه های اعتقادی خانواده مسلمان است.

همانطور که سیاستگذاری و اجرای آن در موضوع عفاف و حجاب تاثیر مستقیمی بر سلامت فضای خانواده و آحاد ملت ایران دارد، هجمه های شکل گرفته در این راستا نیز ساختار اجتماعی کشور را که بر پایه های مهمی همچون تقید به معیارهای اسلامی استوار می شود را نشانه گرفته است.

در متن قانون راهکارهای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب که در تاریخ 13 دی ماه 1384 به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است، صراحتا به وظایف دستگاه های مختلف در این امر اشاره کرده است.

عدم پیگیری وظایف شفاف و مهم دستگاه های مذکور در امر حجاب و عفاف ممکن است کشور را با چالش های گسترده ای در عرصه فرهنگی عمومی در بستر خانواده ها مواجه کند که البته پیامدهای آن نیز جبران ناشدنی است. در این راستا از جنابعالی یعنی ریاست محترم جمهوری تقاضا داریم تا در سالی که مقام معظم رهبری به ورود جهادی در مقوله فرهنگ تاکید داشتند، مساله را با جدیت پیگیری و دستورات لازم در جهت اجرای جدی قانون را صادر فرمایید.

بدیهی است مجلس شورای اسلامی نیز وظیفه نظارتی خود را انجام داده و این موضوع را به جدیت پیگیری و نظارت خواهد کرد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
fd
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
۰
۰
نمایندگان اول برن اوضاع اقتصادی رو درست كنن.

نیازمندی ها